1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Fråga Doktorn ikväll 11 november

Tråd startad i 'Hälsoresan' av hianders, 11 November 2013.

1. hianders

hianders HBK Medlem (P)

Kommun:
    Avesta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    145
    Har sett att man i programmet bl a skall diskutera 5:2 dieten, LCHF m fl (stenåldersdieten). Vilka som bl a fungerar för viktnedgång.

Tittar sporadiskt på programmet men skall göra det ikväll i alla fall.

Inger

Lundsholm gillar detta.
  2. marunga

marunga HBK Medlem

Kommun:
    Tranemo
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14029
    Sv: Fråga Doktorn ikväll 11 november

Det är bra om man kan hitta en modell som passar och som man uppfattar som stimulerande. Men till syvene och sist är det ändå samma sak det går ut på¨.
    Man tillför energi till kroppen. Rör man sig mindre än motsvarande den energin som tillförs, ökar man i vikt. Minskar man energiintaget i förhållande till förbränningen, minskar man i vikt.

Sedan är det så att muskelmassa i sig förbränner energi även i vila. Å andra sidan är det inte muskelmassa länge om man inte tränar.

Vad som gäller är att man fattar ett beslut och håller sig till det. Kliver man av så har man inte varit tillräckligt motiverad för sitt beslut.

Hur man vänder sig så har man... o.s.v.
    /Marunga

hianders gillar detta.
  3. WillyPe

WillyPe HBK Medlem

Kommun:
    Karlstad
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2029

Om man vill gå ner i vikt så är det kolhydraterna som man ska minska på, bröd, potatis, ris och pasta. Sån mat är så lättäten och god så den slinker ner i alltför stora mängder utan att man har förstått hur det gick till. Fett är bra för det mättar bättre.

MatsFo och Jappe gillar detta.
  4. marunga

marunga HBK Medlem

Kommun:
    Tranemo
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    14029

Sant. Jag slutade medvetet med kolhydrater för 4 år sedan. Givetvis får man i sig sånt ändå, men jag lagar aldrig potatis, pasta eller ris till maten.

Det var lätt för mig, för jag tycker inte potatis är speciellt gott.

/marunga

pelbo, Jappe och WillyPe gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.