foto

Tråd startad i 'Fotohörnan' av valle, 27 Februari 2017.

1. valle

valle HBK Medlem

Kommun:
    Arvika
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    2275
    När jag skulle titta på gamla filmer från min Sony Handycam filmkamera så blev det fel på den det gick inte att få ner kasseten,minikasset är det.Har någon ett bra råd?skulle så gärna kunna se och bevara filmerna åt mina barn,tyvärr så har jag blandat innehål så det är inte bara och lämna in på överföring skulle så gärna kunne sortera lite,finns det någon apparat att köpa för detta ändamål?och var i så fall?.Finns det någon kasset till vhs att köpa och att man kan bruka minikasset och se på vhs en,hadde en tanke på att köpa en begnad filmkamera men det är förmodlingen ingen ide att satsa på.Har även en modern filmkamera med minneskort som man enkelt kan radera själv det man inte vill ha kvar.Tacksam för alla råd.Valle

2. Per & Carina

Per & Carina HBK Medlem

Kommun:
    Örebro
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    10712
    Sv: foto

Om du ska ha en adapter till VHS måste de mindre banden vara VHS-C annars går det ej att köra via adapter i en VHS-spelare.

valle gillar detta.
  3. gundj

gundj FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    19657
    Sv: foto

Om det är en Sony så är det väl Video 8 eller Hi8 som gäller.
    En VHS- eller VHS-C-adapter funkar inte då.

Billigast är förmodligen ett köpa en riktigt bra sådan gammal kamera på tradera eller eBay och använda som avspelare med en videograbber av något slag mellan kamera och dator.

valle gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.