• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fortsatt renovering

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Nu jävlar är det krig!,,,,,,
Fick här på em telefonsamtal om att någon varit inne i min lokal där jag förvarar husbilen och STULIT den pus min skoter WAZ400 som jag har mycket glädje av.
Åker hem ifrån metropolen Murjek imorgon och tar omvägen via Finland för att hämta några Kalasbikov som kommer att ge ev bovar ett rent helvete.
Handen på hjärtat vad skall det tjäna till att stjäla en skarttebefriad husbil i toppskick och med 1985 års modell. Tyvärr var bilen inställd färdig för en ny resa på fredag. Lite god sprit lite vin käk i kylen kläder i garderoben mm.
Fan va trött man blir.
Om någon ser vårt gamla stölleprov vit med blå hytt och regnr FCC055 så ring mig 0705145220 eller polisen 11414.

Återkommer om jag har tur
Hälsnibgar Bror
 

GTV6

FD HBK Medlem
Inlägg
1.735
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Medlemskap
2022
Nämen vad i h-e, hur fan illa är det ställt egentligen när man själ en 30 år gammal husbil när det finns så j-a många nya lyxiga!!!

Å så du har jobbat med den, förstår hur det känns och lider med dig till 110%

Håller ögonen öppna och tummarna för att den kommer åter i bra skick.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Visa bilaga 148634 Några fridagar, idag ordentlig städning av husbilen av min bättre hälft. Den städning jag gjorde godkändes inte fullt ut.......
Tänkte dra en sväng imorgon fredag men vart det blir vete katten. Älvkarleby, Ängskär, Västerås, Julita,,,,god knows
Är ju ingen föreningsmänniska annars hade det nog varit Kristinehamn.
Bilen har fått lite vårtillsyn och funkar fullt ut. Mall till matta i husdelen klar och arkiveras en tid, de som skall langutera vill inte göra detta förrän i augusti tidigast. Är väl OK då jag inte tror vi behöver golvvärme före hösten
Äterkommer:music-icon::music-icon::music-icon:..........
Var rädda om varandra o kör försiktigt
Hälsningar
Bror
Är det så den ser ut?
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Nä, tyvärr är det sant.....
Min fru är galen hemmavid att någon typ varit i var husbil och undrar om hon verkligen vill ha den tillbaka.
Finsk Sisu är toppen men nu håller man sig i skinnet.
Hon känner det lika tufft som om någon varit inne i ert hem och skitat ner. Förstår henne.
 

Ewa & Jocke

FD HBK Medlem
Inlägg
1.259
Kommun
Haninge
HBK-Nr
20273
Medlemskap
2022
Vilka jä-la as!!!
Kan bara hoppas att den kommer tillbaka i felfritt skick...
En ny husbil som stjäls är illa, men denna klenod som du själv har byggt från grunden...man finner inte ord...
Undrar ifall det är någon som har läst din tråd och sett vilken fin husbil du har i garaget....?


Lycka till!

//Jocke
 

Rufus

FD HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
27332
Medlemskap
2021
Helt otroligt. Jag har läst din tråd i sin helhet och har hittat massa ovärdelig info till min egen renovering. Jag tänker att de jävlarna har begått ett stooort misstag. Det finns väl ingen husbil som är så välkänd av folket i husbilsklubben som din? Våra medlemmar rör sig över hela Sverige och Europa. Kommer att hålla STENKOLL på vägarna.
 

Andrea & Annar

FD HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
22720
Medlemskap
2023
Jo klart allt skall göras för att upptäcka o hitta bilen. Men det finns en risk att min fru har rätt. Bilen finns inte längre i landet, den har redan forslats österöver. Inte klokt att sånt kan hända. Självklart kollar vi efter bilen, vi reser lite varje dag.
 
Toppen