• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

1

1922mp

Guest
Önskar tips var jag kan köpa mattor till min husbil. Har sökt på nätet men kan inte hitta. Har inte kollat hos husbilshandlare. Passar på att önska Glad Midsommar till alla
 
F

F.d. 52918

Guest
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Vi gick till en matthandlarefirma,så tog han mått och formsydde mattorna, våra blev bra,vi fick sytt dom av en mattaffär här i Ödåkra, men det finns säkert matthandlare i Er närhet,hör efter,det blev inte alls dyrt hellre.
:wub:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Normalt blir det billigere å få laget mattorna lokalt, og da har du og full kontroll på valg av design og kvaltet.
 

Nilex

HBK Medlem
Inlägg
1.057
Kommun
Osby
HBK-Nr
10560
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Prata med Vinslövs Fritidscenter AB i Vinslöv tel. 044 85780, dom fixar mattor åt dig.
Ha en fortsatt fin helg :)
 

birthe22

FD HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
19875
Medlemskap
2023
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Hej... Jag läser ditt inlägg om mattor uppsydda i Ödåkra..(inlägger är från 2013) Men nu är vi på jakt efter mattor till vår Adria 2010. Kommer du ihåg vad firman hette. Vill gärna kontakta dom . Med vänlig hälsning, Birthe 22
 

Kalmar50

HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
11019
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Hej
Ser ju att det är länge sen ni skrev om formsydda mattor, men chansar lite. Har behov av nya mattor och undrar om er kontakt finns kvar i Ödåkra eller om ni har ngn annan ide?

Med vänlig hälsning,
Tomas
 

Xenasmatte

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
20686
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Detta är förmodligen för "simpelt" om man överväger kantsydda mattor, men jag har skurit till vanliga entremattor från t ex Jysk. De finns i olika storlekar och färger och är inte kantsydda alls. Jag skär från baksidan och kanterna ser likadana ut runtom. De ligger bra på plats och framför allt så är de enkla att ta ut och skaka det går att tvätta dem i maskin hur många gånger som helst!
 

MiKi

HBK Medlem
Inlägg
530
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2850
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Entre mattor, låter smått, vilka storlekar har du?
 

RM Friberg

FD HBK Medlem
Inlägg
72
Kommun
Malmö
HBK-Nr
15923
Medlemskap
2021
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Hej,

vilka mattor menar du, har någon bild på det hela?
Låter bra med att kunna tvätta dom i maskin.

Tacksam för detta tips!
 

Xenasmatte

HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
20686
Medlemskap
2024
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Jag får nog äta upp denna kommentaren! Har nu sökt efter fler av dessa mattor själv och de finns inte längre! Jag har köpt förr på Jysk, men de bekräftar nu att de utgått!
 

AnnaoBosse

FD HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Staffanstorp
HBK-Nr
12964
Medlemskap
2022
Sv: Formsydda gångmattor Adria 660 sl 08

Jag har en Adria Coral 670 SL (inte viktigt i sig) och jag gjorde en pappersmall efter golvet i höstas. Skickade den till Stockholms Mattlangett som jag pratade med på Elmia mässan:
Husbil & husvagn – Stockholms Mattlangett

Trots den något avancerade formen så blev slutresultatet helt perfekt. Se bilder.

Kan rekommenderas.

mvh / Bo
 

Bilagor

  • Matta Husbil Bo Hanson.jpg
    Matta Husbil Bo Hanson.jpg
    520,8 KB · Visningar: 50
  • Färdig_matta.jpg
    Färdig_matta.jpg
    520 KB · Visningar: 61
Toppen