• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fordonsuppgifter

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Hej! Är det någon som provat SMS tjänsten på Transportstyrelsen där man kan söka fordonsuppgifter? Har provat ett par ggr men inte fått något svar.
 

bayern

HBK Medlem
Inlägg
39
Kommun
Mellerud
HBK-Nr
5096
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Hej! Är det någon som provat SMS tjänsten på Transportstyrelsen där man kan söka fordonsuppgifter? Har provat ett par ggr men inte fått något svar.
hejsan
den har upphört,skulle komma tillbaka där man betalar per sms . vet ej när
ha de lasse
 

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Sms-tjänsten Vem äger fordonet?


Vår sms-tjänst ger dig fordons- och ägaruppgifter direkt via sms.
Tjänsten är avgiftsbelagd och kostar 3 kronor per skickat sms (teleoperatörens avgifter tillkommer). Från den 1 september har tjänsten ett nytt nummer - 72503.

Tjänsten innebär att ett registreringsnummer skickas via sms till numret 72503. En kort stund därefter får du ett svars-sms med information om det fordon som har det aktuella registreringsnumret

Har provat göra som anvisas här ovan men får trots det inget svar.
 

eskfra

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Växjö
HBK-Nr
4596
Medlemskap
2021
Sv: Fordonsuppgifter

Hej! Är det någon som provat SMS tjänsten på Transportstyrelsen där man kan söka fordonsuppgifter? Har provat ett par ggr men inte fått något svar.
Hej!
Tjänsten är omgjord till en betaltjänst. Sms-numret är nu 72503 och kostnaden är 3 kronor per upplysning.

Eskfra
 

larsemil

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
4784
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Sms-tjänsten Vem äger fordonet?


Vår sms-tjänst ger dig fordons- och ägaruppgifter direkt via sms.
Tjänsten är avgiftsbelagd och kostar 3 kronor per skickat sms (teleoperatörens avgifter tillkommer). Från den 1 september har tjänsten ett nytt nummer - 72503.

Tjänsten innebär att ett registreringsnummer skickas via sms till numret 72503. En kort stund därefter får du ett svars-sms med information om det fordon som har det aktuella registreringsnumret

Har provat göra som anvisas här ovan men får trots det inget svar.

Änvänder du dig av hemligt telnummer??

Mvh
larsemil
 
F

F.d. 25098

Guest
Sv: Fordonsuppgifter

Hej.

Kollade mej själv enl.inst.åvan, funkade perfekt.

Kan vara om man har hemligt nummer!

Peter.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Kanske du har en företagstelefon och företaget har spärrat betaltjänster på abonnemangen?

Ett kort samtal till Telia ger klarhet i så fall
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Fordonsuppgifter

Ibland när jag försökt få fram tekniska uppgifter på ett husbilsnummer sä blir det en blank sida, jag har tolkat detta som att bilen är reggad som lätt lastbil. Kan detta vara fallet?
Leffe
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Fordonsuppgifter

Ibland när jag försökt få fram tekniska uppgifter på ett husbilsnummer sä blir det en blank sida, jag har tolkat detta som att bilen är reggad som lätt lastbil. Kan detta vara fallet?
Leffe

Oavsett fordonstyp ska SMStjänsten fungera. Jag har SMSat flera gånger och det fungerar.
 

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Kanske du har en företagstelefon och företaget har spärrat betaltjänster på abonnemangen?

Ett kort samtal till Telia ger klarhet i så fall

Har varit i kontakt med Telia och ingen spärr från deras sida. Jag får kontakta Transportstyrelsen för besked vad det kan bero på.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Wickevire, du har förståss använt lillfingret när du slog numret. Prova med pekfingret!
// Göte J
 

Wickevire

HBK Medlem
Inlägg
96
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4030
Medlemskap
2024
Sv: Fordonsuppgifter

Wickevire, du har förståss använt lillfingret när du slog numret. Prova med pekfingret!
// Göte J
:D Redan testat detta utan resultat:D. Har även pratat med Transportstyrelsen som aldrig hört talas om detta fenomen. Jag har dock tillgång till 2 mobiler och på den andra som jag inte använder så ofta funkar det. Kanske mjukvarufel på mobilen:confused:.
 
Toppen