• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

folksam

T

Teddi

Guest

HBK-Nr:4131 Medlem:2013
Inlägg: 2 689
Hemvist: Kungsbacka


Sv: FOLKSAM - 2013-03-21, 17:29

fick min nya förlängning med folksam idag,,HBK har en stämpel på brevet,,
kanonkul!!!
har ni hemförsäkringen i detta kollektiva ägda bolag så får man ju då 145 dagar på reseskyddet,,
jag kan bara rekommendera,,vi själva är vinnare,,ju mer medlemmar desto bättre förutsättningar,,
 

Kjell Anders

HBK Medlem
Inlägg
269
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
23
Medlemskap
2025
Sv: folksam


HBK-Nr:4131 Medlem:2013
Inlägg: 2 689
Hemvist: Kungsbacka


Sv: FOLKSAM - 2013-03-21, 17:29

fick min nya förlängning med folksam idag,,HBK har en stämpel på brevet,,
kanonkul!!!
har ni hemförsäkringen i detta kollektiva ägda bolag så får man ju då 145 dagar på reseskyddet,,
jag kan bara rekommendera,,vi själva är vinnare,,ju mer medlemmar desto bättre förutsättningar,,

Allå!

På vår hemförsäkring enl. HBKvillkor ingår reseförsäkring med 185 dagar. Har denna förmån försämrats?

Britt & Kjell
 
T

Teddi

Guest
Sv: folksam

inte på nåt sätt kjell,,

har någon annan hemförsäkring via folksam så har dom samma villkor,,
jag bara citera mitt brev,,
 

Stig

HBK Medlem
Inlägg
1.705
Kommun
Varberg
HBK-Nr
12151
Medlemskap
2024
Sv: folksam

Hej
Vad betalar ni för premie för en HB i Folksam?

När jag kollade runt bland bolagen fick jag klart lägst pris (i förhållande till villkoren) i Svedea.

/Stig
 
F

F.d. 25411

Guest
Sv: folksam

Hej Teddy!
Vi har också Folksam sedan många år och är nöjda. Det är bara detta med avställning som är lite oklart. Kan man ställa av bilen utomlands och vara försäkrad vid ev tillbud?
Oklart när man kontaktar Folksam. Vad gäller hemma? Vi vet att hbk tagit upp frågan med Folksam, men har fortfarande inte fått någon indikation på vad som gäller.
Du verkar vara insatt.
 
T

Teddi

Guest
Sv: folksam

Hej Teddy!
Vi har också Folksam sedan många år och är nöjda. Det är bara detta med avställning som är lite oklart. Kan man ställa av bilen utomlands och vara försäkrad vid ev tillbud?
Oklart när man kontaktar Folksam. Vad gäller hemma? Vi vet att hbk tagit upp frågan med Folksam, men har fortfarande inte fått någon indikation på vad som gäller.
Du verkar vara insatt.

jag är inte insatt i detta,,blir bara så glad att någon annan medlem jobbat för detta,,
själv tycker jag också lite konstigt med avställning,,å andra sidan har jag aldrig fått frågan var någonstans bilen befinner sej vid avställning,,

man kan ju ta ett annat bolag ihop med avställning i så fall,,ock återgå till folksam när man ställer på,,


här i kungsbacka har ja den avställd på vintern,,med folksam,,helårspremie..

392 spänn,,så för min del blir det 196 kronor för sex månader,,


brand
stöld
glas
rättsskydd
begränsad vagnskada-----196 spänn för ett halvår,,
 
Senast redigerad av en moderator:

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.498
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: folksam

Hej Teddy!
Vi har också Folksam sedan många år och är nöjda. Det är bara detta med avställning som är lite oklart. Kan man ställa av bilen utomlands och vara försäkrad vid ev tillbud?
Oklart när man kontaktar Folksam. Vad gäller hemma? Vi vet att hbk tagit upp frågan med Folksam, men har fortfarande inte fått någon indikation på vad som gäller.
Du verkar vara insatt.

Här finns det tråd om anställning i Spanien.
http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/513595
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: folksam

Har kontaktat Folksam idag för att höra priset (har idag Trygg Hansa) och fick förslaget som är 750:- dyrare/år än den försäkring som jag har och då blir det inget byte av försäkringsbolag.
 

lassewalle

HBK Medlem
Inlägg
612
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
3548
Medlemskap
2025
Sv: folksam

Har också kollat med Folksam det blev dyrare för mig med , än den försäkring som jag har hos Fd Codat nu Trygg Hansa
 
T

Teddi

Guest
Sv: folksam

vi har alla (8) försäkringar i folksam,,ihop med detta finns då ett förhandlingsläge,
,alla försäkringar ändrar ju sej över tid,,men en årspremie är en årspremie,,
ock vi har alla lite olika bilar -, körsträcka-ock inte minst bilens värde,,
,bostad i stad istället för landsbygd har ju också en inverkan,

,att vi till slut valde folksam berodde till stor del att hemförsäkringen var kollektiv ihop med min frus kommunala anställning,,

ock då ihop med övriga försäkringar så ser vi oss som vinnare,, för tredje året i rad,.,

så,,en jämförelse enbart på en husbil kanske inte är riktigt relevant i sammanhanget,,
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: folksam

Har även alla mina andra försäkringar i Folksam- bil,villa, hemförsäkring men ändå är dom mycket dyrare på husbilen och dom sa även så till mig att dom ej kunde konkurera med priset jag hade på Trygg Hansa
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: folksam

Har även jag Folksam.

Läser ju bara att den här försäkringen och den här är billigare än Folksam skulle helt klart vara kul att läsa vad som ingår i dom försäkringar som är billigare än Folksam, varför så hemlighetsfullt hela tiden? bjud upp till dans och visa vad som finns på papperen. :D:D

Har även läst på Folksams sida att avställningsförsäkring gäller EJ utomlands.

Mvh
Pelle
 

corina

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
1403
Medlemskap
2023
Sv: folksam

Exakt lika som erbjuder Trygg Hansa som Folksam, men återigen som försäljaren sa till mig på Folksam att dom ej kan konkurera med priset som jag har på Trygg Hansa, och mer kan jag ej svara dig.
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: folksam

Hejsan! Vi har Codan o avställningsförsäkring gäller utomlands! Kontaktade Codan förra året när vi var i Spanien över vintern.:yes:
 

Johan Lejdström

HBK Medlem
Inlägg
86
Kommun
Varberg
HBK-Nr
450
Medlemskap
2024
Sv: folksam

När jag kollade runt bland bolagen fick jag klart lägst pris (i förhållande till villkoren) i Svedea.

/Stig[/QUOTE]

Försäkrar Svedea husbilar?
Johan
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: folksam

Vi hade Trygg Hansa tidigare men gick över till Folksam för den var betydligt billigare. I Folksam så har vi maskinskadeförsäkring och det hade vi inte inte i Trygg Hansa. När vårt spjällhus lade av så gick försäkringen in och täckte upp detta och vi betalade bara självrisken.

Vi har också hemförsäkringen i Folksam och då har vi 180 dagars reseförsäkring som så klart endast gäller för husbilens resor.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: folksam

Som gammal borgare av hävd och insikt så försäkrade jag mina självgående vehikler i TryggHansa givetvis. Som nybliven fattigpensionär så uppskattar jag Folksams extraordinära fördel gentemot de andra bolagen om man skulle få för sig att tillbringa vinterhalvåret utanför Sverigelandet!

Guld! :)

Jappe
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: folksam

Har även jag Folksam.

Läser ju bara att den här försäkringen och den här är billigare än Folksam skulle helt klart vara kul att läsa vad som ingår i dom försäkringar som är billigare än Folksam, varför så hemlighetsfullt hela tiden? bjud upp till dans och visa vad som finns på papperen. :D:D

Har även läst på Folksams sida att avställningsförsäkring gäller EJ utomlands.

Mvh
Pelle
Varför denna misstänksamhet mot andra.
Vi bytte ifjol från Codan till Tre kronor.
Den premien var inte Folksam i närheten av.
Tommy R
 
Senast redigerad av en moderator:

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: folksam

Varför denna misstänksamhet mot andra.
Vi bytte ifjol från Codan till Tre kronor.
Den premien var inte Folksam i närheten av.
Tommy R

Inte misstänksam bara intresserad av vad som ingår så man kanske byter då nytt avtal med Folksam börjar gälla i början på maj, kanske billigare och bättre försäkringsvillkor det får man ju inte reda på, kolla på din text hur ska man kunna jämföra min Folksam mot din Tre kronor (Den premien var inte Folksam i närheten av) är intresserad av vad som ingår i din försäkring som gör den så mycket billigare än min i Folksam.

Tror för tillfället inte ett skvatt på att den är billigare än min då jag inte vet vad som ingår i försäkringen tycker det är lite löjligt att bara skriva så som du gör.

Redovisa vad som gör din så billig så kanske fler byter och sparar en slant:rolleyes:

Är flexibel och byter gärna om jag sparar på det.

Mvh
Pelle
 
Toppen