• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam Inget kvitto !!!!!!!!!

ulf/lena

HBK Medlem
Inlägg
10
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
6435
Medlemskap
2024
Vågar man betala utan kvitto? Efter flera försök vägrar Folksam att skriva in i Försäkringsbeskedet att självrisken för glas är 1500 kr om man är medlem i HK. Trots att det finns i deras datorer.Detta tycker folksam räcker, men det tycker inte jag. Detta märkliga betende svarar folksam med att det är svårt att ändra i försäkringsbeskedet ???? Inte ens ett separat papper på detta.Detta är ju ett kvitto på vad försäkringen gäller för för!!!I det försäkringebesked som folksam har skickat till mig står det att självrisken är 35% av skadekostnaden , lägst 1500 kr. Folksam har noterat att jag är HK medlem.
.Om Folksam inte kan ändra på en liten mening hur blir det då om olyckan skulle komma.Jag har då inget som papper på den självrisk som HK så bra förhandlat sig till . Detta medför att jag INTE anlitar Folksam.
Jag har diskuterat detta med flera i Folksam
PS. Skickar detta brev till Råd & Rön som har uppmanat folk att ta Kvitto.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.499
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Folksam Inget kvitto !!!!!!!!!

Jag ringde om samma sak till Folksam och fick ett brev/ kvitto av dem som det står att medlem i HBK har 1500kr självrisk och vid reparation 200kr.
Jag pratade med en som heter Eva Margareta Stiernman. 0771950950.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Folksam Inget kvitto !!!!!!!!!

med anledning av Folksamförsäkringen så borde HBK ha ett ramavtal där självriskerna finns inskrivna. Detta borde vi kunna ha på websidan så slippewr vi dessa problem.
Att Folksam inte kan skriva in en annan självrisk i sin stordator kräver en programeringsåtgärd och är inte så konstigt att dom inte kan.
 
F

F.d. 4220

Guest
Sv: Folksam Inget kvitto !!!!!!!!!

I tråden Husbilsklubben.se försäkring finns allt att läsa om försäkringen och dess villkor

All info finns i den tråden, men det finns en del tillägg och förtydliganden här och var i denna 14 sidor långa tråd.

Jag tror att alla vore betjänta av ett inlägg där info är samlad till ett inlägg.
Och att detta inlägg är "Sticky" överst i avdelningen.
Troligen vore det dessutom bra om det var låst för kommentarer av andra än admins (för att hålla tråden ren - frågor och kommentarer kan ges i egna trådar).

//Stefan
 
Toppen