• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Mikael71

HBK Medlem
Inlägg
32
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
14629
Medlemskap
2024
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Min hemförsäkring kan jag säga ifrån mig, men för den billiga slanten & inget lösörestak mm. så vore det dumt.

Själv har jag alltid fått välja verkstad eller hantverkare beroende på skada, fått den hjälp jag behövt.
Och ingen skadereglerare har besiktat, utan dom har ersatt det som kvittot och verkstan uppvisat.
Sedan är det ju kooperativt & föreningsägt.

Kenths förslag om ett tredje försäkringsalternativ vore en bra grej.
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Med maskinhaveri långt från hemorten är det inte bara att välja verkstad,
man blir bogserad till närmaste märkesverkstad fiat i det här fallet.

Ursäkta urspårningen.

Tommy R
 

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
9.810
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Jo men det blir ju samma för alla bolag.
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Det går inte att välja vilken verkstad som helst beträffande glasskador. Där styr Folksam med järnhand. Flera auktoriserade anslutna till Glasbranschföreningen och 100% Dekrakontrollerade och godkända verkstäder är utestängda av Folksam. Samtidigt som alla andra försäkringsbolag anlitar dessa. Vet detta av egen erfarenhet. Detta innebär att om den verkstaden som Folksam bestämt skall göra jobbet har t.ex. semesterstängt så kan det bli resor på flera mil, samtidigt som man måste ta extra ledigt. Tyvärr så vill inte Folksam vara lika samarbetsvilliga som övriga försäkringsbolag. Hälsningar Göran Hellman.
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Det går inte att välja vilken verkstad som helst beträffande glasskador. Där styr Folksam med järnhand. Flera auktoriserade anslutna till Glasbranschföreningen och 100% Dekrakontrollerade och godkända verkstäder är utestängda av Folksam. Samtidigt som alla andra försäkringsbolag anlitar dessa. Vet detta av egen erfarenhet. Detta innebär att om den verkstaden som Folksam bestämt skall göra jobbet har t.ex. semesterstängt så kan det bli resor på flera mil, samtidigt som man måste ta extra ledigt. Tyvärr så vill inte Folksam vara lika samarbetsvilliga som övriga försäkringsbolag. Hälsningar Göran Hellman.

Vilket försäkringsbolag jobbar du för som gör allt för att svärta ned ett bolag som ägs av försäkringstagarna, är det inte bara att välja ett annat bolag och sedan nöja sig med det.

Kan säga att Folksam har försäkring mot ID-stöld och vad jag vet är dom ensam om det då den ingår i hemförsäkringen.

/Pelle
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Jag jobbar inte för något försäkringsbolag, utan relaterar bara till verkligheten. Jag skrev även att alla andra bolag inte styr som Folksam gör. Hälsningar Göran Hellman
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Relaterar till verkligheten gör jag med, känns lite förlegat att hela tiden försvara sitt bolag, jag väljer Folksam du ett annat tycker det räcker så då det är lika hos alla bolagen, skulle kunna skriva mycket negativt om andra bolag jag haft tidigare men tycker det räcker nu och låter alla andra fatta egna beslut.
Vi kommer inte längre så jag avslutar mina inlägg om detta nu.

Mvh
pelle
 
F

F.d. 55736

Guest
Sv: Folksam ändrar villkoren för HBK-försäkring

Är det inte ganska självklart att en försäkring som omfattar en kompletterande reseförsäkring för hel eller halvförsäkring för en husbil inte gäller då du ej utnyttjar husbilen för att resa. Om du stannar på en plats under längre tid o lägger delar av din husbilsförsäkring vilande för att du garagerat den behövs ej reseförsäkringen. Om du utnyttjar husbilen som ett hus iställetborde du ha en hemförsäkring i
stället.
 
Toppen