1. Blir du medlem nu i Husbilsklubben.se och betalar inträdesavgift och årsavgift så gäller årsavgiften både för resterande del av 2019 samt hela år 2020. Mer information finns här: www.husbilsklubben.se/ny

Husbilsklubbens årsmöte år 2020 kommer att hållas i Mariestad. Mer information finns här: Årsmöte 2020

Stäng meddelande

Värmare Fläkt Fiat Ducato -02

Tråd startad i 'Husbilsdoktorn' av andrease, 2 September 2018.

1. andrease

andrease HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm
    Hej!
    Nu behöver jag hjälp med min kupéfläkt (utan ac) som slutat fungera. Det gäller samtliga hastigheter.
    • Alla säkringar kollade och hela
    • Fläktmotstånd utbytt mot nytt
    • Hela fläktmotorn utbytt mot ny.
    Och det fungerar FORTFARANDE INTE!
    Jag förstår inte vad det kan vara...
    Någon som har tips så mottages det tacksamt.

/Andréas

2. Lars N

Lars N HBK Intresserad

Kommun:
    Skurup
    Troligtvis är det strömställare där du väljer fläkthastighet inte ovanligt med glapp kontakt eller reläet som styr fläkten troligtvis reläet som sitter längst till vänster

3. andrease

andrease HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm
    Vilket relä? Hur ser det ut? Längst till vänster var? Jag hittar inget om relä i instruktionsboken...

4. Lars N

Lars N HBK Intresserad

Kommun:
    Skurup
    Montera av höger plastpanel framför passagerarplatsen skruvar i handskfacket och under plastpanel till höger och vänster, därunder sitter en hel rad reläer, enligt instruktionerna är det relativt nr 2 från höger, men på min niesmann är det de högra reläet, reläet är en liten svart kub som sitter i en sockel med flatstift, biltema har ersättningsreläer för en spottstyver men jag tror mer på omkopplare för fläkthastighet

andrease gillar detta.
  5. andrease

andrease HBK Intresserad

Kommun:
    Stockholm
    Ok. Tack för utförlig beskrivning. Jag tror dock också på omkopplaren då det började med att det "glappade" vid omställning av hastighet, nu när jag tänker på det... Är det något man vågar ge sig på själv? Tänker på plastpanel som kan vara tricky att få på och av...?

6. Lars N

Lars N HBK Intresserad

Kommun:
    Skurup
    Inga större problem att varken skruva av höger panelen eller komma åt strömställaren för fläkthastighet, men man måste kunna mäta uppvarmning felet är

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.