• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fjärrstyrning AC både i husbilen och hemma

Tommy Nyman

HBK Medlem
Inlägg
493
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
11339
Medlemskap
2025
Har du en AC i husbilen eller hemma?
Har du där ett nätverk?
Här kommer ett tips! (la nyss ut det även i HBK Facebook)

Jag skaffade en Sensibo som fungerar som en fjärrkontroll (med IR såsom original). Med deras app kan jag sedan justera AC:n med de flesta funktionerna; på-av, höja-sänka temp, fläktläge, kyla-fläkt-värme, timer.

Det fina i kråksången är att den inte skulle fungera med Truma Saphir comfort RC och dom svarade att "det finns några generiska kontroller som oftast fungerar, annars spelar vi in din fjärrkontroll genom att du trycker på dom olika funktionerna medan du pekar på vår dosa". Sagt och gjort, inspelat och två dagar senare kunde jag fjärrstyra min AC från Långtbortistan.

Eftersom jag redan har en Alde Smart Control ville jag inte lägga ännu mer pengar på Trumas motsvarande lösning.

Summa summarum, 1200,- fattigare och en leksak rikare sparar nog in det på camping-el framöver om inte annat så är det roligare på resan. Ångrar bara att jag inte köpte två så att jag även har en hemma.

Sensibo: Smart Air Conditioner | Control Your AC With Your Phone ,dom rabatterar på tre eller fler enheter så gå ihop med grannen

0D864DB5-6CBD-425A-82A1-E1472DC9A06E.jpeg F5725B35-4221-433F-B80D-58463DB88963.jpeg 21254A4B-772C-4207-AD31-9B3717C199E2.jpeg
 
Toppen