• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske Öland & Kalmarsund

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Din tigerkaka är jättegod, en av mina favoriter faktiskt...blir så glad när du pratar på detta vis. :mat:

Passar väl utmärkt bra o servera kaffe medans du fiskar... jag skulle ju vara din assistent sa du ju, med o kroka av o så...:rolleyes:

Jadu....att det blir lite bira är jag säker på, frågan är vem som dricker gladöl respektive gravöl ? :twitcy:


...nåväl, eftersom jag är din fiskebroder o mån om att du ska trivas till 100% har jag börjat utforska de bästa klipphällarna åt dig. Skickar över en detaljerat lista senare...jag ska t.o.m hjälpa dig o peka ut dina "spottar" in real sen, eller ska du vara lite kinkig nu o hävda att du måste ha synliga platsmarkeringar ?
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Kinkig nähädå, platsmarkering? va ä dä. Ge mej en Vattenpöl så är fiskefångsten klar.

O du spottar, dä gör ja på masken. Sen vem som får njuta av seger ölen är ingen fråga bara ett kallt konstaterande. Så av oss två tävlande finns bara ett namn på vinnaren och du kan stryka ditt eget.

Vad ska du med lister till????? dom ända lister jag använder är golvlister, och dom har ju inget med fisket att göra.

Upp till kamp och låt bäste man vinna:wideeyed:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

kolla här Hasse, detta är en lista....o snälla du gå till optikern snarast...ta icke bilen dit !
 

Bilagor

  • 120.gif
    120.gif
    1,9 KB · Visningar: 395

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Där slog du huvet på spiken Pekkaponken.

Det är nämligen så att farbror Hans skall till Vrinnevisjukhuset i morgon bitti kl:10,05 för en synundersökning, Ögonbottenundersökning för att tillgodose körkortregistret.

Så efter att jag har hemkommit från detta expertutlåtande kommer jag att gå i svaromål, vad gäller min "syn" på saker och ting.

Till dess, stå rakryggad inna utlåtandet är klarlagt. FÖR SEN FÅR DU "SE" PÅ FAANtabletter. :msn_hot:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Nå...va bidde det för några brillor, sånna med flaskbottnar va ?
 

Calle Bonath

FD HBK Medlem
Inlägg
3.568
Kommun
Mark
HBK-Nr
1259
Medlemskap
2023
Sv: Norra Öland

Och då kommer fisken att se jättestor ut....
10.gif

Calle
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: DÖÖ Boråsarn. ( ska läsas på Göteborska).

Vill du ha synprovet på pränt (eller).?

Kan säga så här. Kvinnan som beskådade dessa blå ögon sa så här!
Vilket djup dom har! Dina ögon ser ut som Paul Neumans , medelhavsblå!.

När hon kollade med ögonbotten-mackapären sa hon, Jag ser att du har blåsor i hålfoten??. Har du mycket ont sa hon.;)

Nej sa jag, men vad anser du om min synskärpa??.
Då sa hon, tala om vad du ser på tavlan för bokstäver. Okey sa jag och började rabbla upp: EVPNEA : Henry Eriksson. ssea. STOPP sa hon var ser du dom orden??.

Längst ner på tavlan sa jag, VA sa hon ,det du läser är ju vem som har tillverkat tavlan sa hon.
Så efter att jag blev godkänd i falkprovet ser jag ingen anna utväg för dig än att abdikera i frågan om bäst syn på tillvaron (ELLER).????;)
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

...ä du go eller ? Klart jag vill ha allt från dig på pränt + bifogat foto ! Men gött att allt gick bra iaf.

Men du som Paul Newman ?!?! =
 

Bilagor

  • smile35.gif
    smile35.gif
    9,6 KB · Visningar: 331

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Okey då , hon sa kanske inte PN så där får jag ge dig rätt.

VA! Foto på mej det har du ju redan inramat och klart, det har du stående på ditt nattduksbord. Vad mera vill du på pränt????? prästbetyget eller.

Eller vill du att jag knåpar ihop en nattsaga?. :eek:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Ta du en fabel, men gärna en som jag inte hört innan....o skicka gärna ett nytt foto på dig för jag börjar bli "anna" less på samma tryne hela tiden. Har du nåt med PN- tema ? Eller blir det Dame Edna look ? :)
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Norra Öland

Vi har visserligen en pudel - men förstår inte riktigt vad PudelNytt har med denna diskussion att göra...............
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

njaeee...vill ju inte påstå en hund utan mer fisk...en liten en, en väldigt liten en...
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Hörö Boråsarn! skit i fisken, har du fått nån nappindikation från han Kalmareiten??

Börjar tro att tangentbordet har fryst fast förn, inte ett kommatecken från en på alla inlägg här.

Ska vi skicka en pava glykol till en?? ( för att tina tangentbordet)?? måntro om han är ute och provborrar i Kalmarsund, för och reka om det finns nån fisk i Bräckvattnet.

Eller så håller han på och målar upp parkeringsfickor på klipphällarna. Va tror du?

Fråga-kom. :confused:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

:)....va jag tror ?...jo du grabben, tror mycket fast jag inte tror, är nog en av de få som fått kicken från konfirmationen p.g.a icke tro. Du ä me eller ? Ska ta bokstav för bokstav om det behövs men tror inte du vill det för då blir det väldigt, väldigt långrandigt. Knappt jag orkar lyssna själv...


Men ok, fiske Öland=havsöring ? i år, april ? yes, har en stark tro på det, rättare sagt vetskap om att det blir så! Men för den skull vill jag inte påskina att jag vet alldeles för mycket för säker blir jag endast när jag blir säker.

Säger så här... börja polera dina rullar o ditt järnskrot så är jag övertygad om att du ska få sänka detta i havet runt Ölands kustband vid utsagd tid.

Från han som tror han vet...:wink:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Kon,firma,tion,en ?: Kon=mu, firma=verkstad, tion=?, en=alena. Du ä mä eller?;)

Från han som vet.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

:cool: Hörö Boråsarn! skit i fisken, har du fått nån nappindikation från han Kalmareiten??

Börjar tro att tangentbordet har fryst fast förn, inte ett kommatecken från en på alla inlägg här.

Ska vi skicka en pava glykol till en?? ( för att tina tangentbordet)?? måntro om han är ute och provborrar i Kalmarsund, för och reka om det finns nån fisk i Bräckvattnet.

Eller så håller han på och målar upp parkeringsfickor på klipphällarna. Va tror du?

Fråga-kom. :confused:
:rolleyes:Börjar du bli orolig Hasse. ingen ursäkt men vi i huset blev sjuka,hu vad hemskt säger jag bara.Tog nästan en vecka att åter hämta sig.Inga fler kommentarer om det.Så jag fick ändra mina planer med att åka upp och rita P-fickor.Gör ett nytt försök nästa Lördag.Frågan är hur många p-fickor man behöver ?Skall våga mig på några kast.Om inte isen ligger kvar.
Du kan kolla draglådan så länge,om du kan behöva något.Låda ett är Gädda
Lite större gädda inga cykelstyren.Låda två Öring eller mest botten napp.
Och sista bilden är dom det aldrig hugger på.Och dom det hugger på lånar jag inte ut.Dom visar jag senare.Kolla det gick att skriva utan glykol hade ändå inte blivit så lyckat tror jag.
Jag hör av mig på söndag/måndag 1 eller 2 Mars.
Hoppas att det töar annars blir det problem att få loss bilen.
Va inte orolig jag läser Fiskekroken några gånger i veckan.
Ni får ha en trevlig helg.
Anton
 

Bilagor

  • 3.jpg
    3.jpg
    29,6 KB · Visningar: 1
  • 2.jpg
    2.jpg
    35 KB · Visningar: 2
  • 1.jpg
    1.jpg
    19,9 KB · Visningar: 217
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

jo Anton...inte lite otålig han mannen från Gusum = Hasse P, men kan samtidigt förstå honom för det ska bli fantastiskt roligt med fiske på Öland....o känner jag Hasse rätt så kommer han med draglådan fulladdat.

Här från väst står vi startklara....:wink:

Mvh
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Men grabbar då här är det ingen som är orolig av sig vad gäller träffen. Det som oroar mig mest är hur hällarna ser ut efter att du har målat parkeringsfickor, är det nån som klagar, så spika upp en skylt med Hällristningar på.

Jag hoppas bara att vädrets makter är med oss vid drabbningen, kan ju vara lite risk för snöslask om vi har otur , men den som lever får se.

När jag ser att Datapositivet funkar för dig Anton, så sparar jag glykolen till bistrare tider.

Skönt att se att du är på hugget Pekka, jag väntar med spänning på grabbataget med dig.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

vet du, alltid på hugget... men vart lite down ett tag, hitta en snorböse i ena näsborren så var på manligt vis tvungen o vila i flera dagar :) men säger bara, vässa krokarna för snart smäller det...:twitcy:


Glöm bara inte att jag vill ha tigerkaka....
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen