• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske Öland & Kalmarsund

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

hasse P...du är säker på siffran 6 bara ?


En undran frän västkusten där sex i krokstorlek kan ha en stor betydelse.


Varför fråga jag ?
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hasse P du är en filosof jag ser fram i mot att möta detta gäng.
Det blir nog många garv:D.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Absolut anton i det här gänget är det inte långt borta till ett garv tro mej.

Det är väl så att man måste ha lite roligt i den annars så allvarliga vardagen?.

Ja menar finanskriser Värdsekonomin arbetslöshet och gud vet vad, är ju ett ständigt malande i etern.

Sen är det nog många som undrar som läser vad man skriver, är människan riktigt klok eller???? men det får man bjuda på.

Här på fiskeforumet har vi ju fördelen av att ha en riktigt bred Jugarbänk.:D;):swoon:
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hej alla HBK fiskare
Jag spikar ett datum här och nu 3-5 April då är det 45 dagar till träffen på Västkusten som Rollerteam håller i.
Norra Öland det inne bär att vi kommer att Fiska ifrån Långe Erik ner till
Alvedsjötorp. Vi utgår från Byrum, där finns det plats att ställa sig.
Om man inte vill klumpa ihop sig så kan man stå längs kustvägen .
Närmare beskrivning får ni senare.
Vid kusterna på norra Öland finns det utmärka platser för havsöring. Bästa perioden är mars t.o.m. maj. Gäddförbud under leken 1/4 - 31/5 Så får vi upp någon Gädda eller abborre måste vi släppa tillbaka den.:mad:
Är den stor tar vi foto väger den sedan i plurret igen.
Utrustning: Mycket varma kläder och vadarstövlar .Ni vet det finns inget dåligt väder ,bara dåliga kläder.
Spö haspel 8-12 fot, lång smala drag i färger rött och guld/orange 20-35g Jiggar fungerar också bra.
Flugfiske tubfluga Samma utrusting som på västkusten Rollerteam har beskrivit fisket och tekniken mycket bra på (Vårfiske09.)
Några bilder från norra öland
http://www.sportfiskeguide.se/spfguide/mapp1/gall3.htm
Film kustvägen.
http://www.blinkx.com/video/ett-l-ndskt-smultronst-lle-kustv-gen-beautiful-road-along-the-coastline-of-the-north-eastern-part-of-the-island-of-land/t2jIowxruyKcnjN7OpERdA

Välkomna att fråga både här och via E-post
Mvh
anton

Det är naturligtvis Långe Erik på norra Öland,Ibland blir det fel tänkt.:swoon:
Har ändrat Fyrens namn här åvan.
Är det någon som har bra länkar till fiske filmer ?
MVH
A
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hallo alla där ute!!!!!!!!:mcride:
Va dött det har blivit på fiske tråden.Har alla åkt till varmare länder????
Eller är det höst-vinter-mörker depressioner ,jag kan bara säga vi går alltid mot ljusare tider.Eller är ni redan inne i jul pysslet.Jag vet vad jag skall göra julafton.Börjar arbeta kl.14.00 slutar 22.00 så julen är räddad.
:rolleyes: få höra vad ni gör denna rofyllda juletid .
Ni har väll noterat datumet i er kalender 3-5 apr.2009 ????
Ha det bra nu och ta det lugnt kommer med en karta på mötes plats framöver.
Mvh
Anton53
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Tjena Anton.

Vart tog alla vägen????????????

Ja, jag för min del "PEP-UPP" på åskådarläktarn på "Forumstadion", ända upp till taksprånget.

OPS va högt till tak här är!!

Jag sitter här uppe och" BLÄNGER" ner på alla Forummedlemmar med KIKARN.

F-n va dom jobbar på i dom olika forumgrenarna.

Många som ställer upp i Femtio meter Foruminlägg ,men jag undrar om det blir någe "KM" i " KUL"- bultsbyte eller i" DRAG"-kroksbyte???.

Men va i det glödhetaste H-etet skådar mitt Norra öga???????????
är det inte "PEKKA" i ROLLERTEAM som står O svingar kastspöt i "VALLGRAVEN"på Häckbanan efter fisk ELLER???????????.

ANTON du som är närmare Forumarenan vill du kolla upp detta åt oss?.

Men stör inte grabben i träningen, han behöver "ALL" träning som GÅR ATT FÅ inför
mötet på Norra Öland.

Har du någe för övrigt som bör rapporteras i från Forumracet så tjhaoot Babey:D.
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Que...?
 

Bilagor

  • tavla hälge.gif
    tavla hälge.gif
    17,2 KB · Visningar: 308
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hallå på er alla där ute .
Om ni undrar om jag har domnat bort så är det inte så.
Jag jobbar på träffen.Kommer med info. slutet på denna månaden.
Ha det bra
Anton:rolleyes:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Hallo Anton...Kanon ! ser fram emot detta ska du veta, spöna är redan putsade o klara så jag väntar bara på startsignalen. :wink:














Mvh
 

Bilagor

  • hangmat21.gif
    hangmat21.gif
    21 KB · Visningar: 189
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Ok Hasse, taget !...bara du inte kommer o gnäller sen på orättvisa förhållande...att tiden inte räckte till et.c....:wink:
 

Bilagor

  • 20.gif
    20.gif
    4,1 KB · Visningar: 183

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Men snälla Pekka, så har är det. Du kommer att starta före mig, och under den timmen som du får till skänks av mig kommer jag att bistå dig med hur du ska hantera dina fiskgrejor.

När jag sen startar så kan du väl ha vänligheten att kroka av åt mig? ja menar som tack för informationen?

I fiske finns inga orättvisor bara dom som segrar, ingen nämd & ingen glömd. :msn_thumbup:
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Jadå Hasse, lovar o kroka av åt dig...men blir det som vanligt lär jag ju inte behöva slita ihjäl mig med denna service åt dig. Tur du inte bad mig hämta upp alla drag du sätter i botten...:twitcy:

Kanske kan ta över lite av dina sysslor, servera kaffe o sånt där för o hålla trivseln på topp...:)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: PUU! tyckte du skrev drag som du sätter i bollen:aja:.

Ja kaffetant kan väl passa bra som syssla åt dig tycker jag:msn_girl:men då får du bjuda på hembakta bullar till javat :msn_coffee: "Sånt" är dom med sylt och grädde eller :msn_cake:?

Trivseln tror jag inte att vi behöver bekymra oss om, den brukar komma som ett brev på posten :msn_email::msn_beer:6 pack eller helt flak??. :D
 
F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

mmm...kanske dags för brillor Hasse ? "kaffetant" kan jag gärna vara men det där med baka vetdu...inge bra alltså. Men du är ju van o stå vid spis o ugn med deg upp till armbågarna... så om du bakar så serverar jag ?
Ang trivseln har du helt rätt ...behövs inte ens bärs egentligen, vi har ju kaffe o hembakt !


:)
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Okey Pekka jag fixar till en Tigerkaka till kaffet. :cat:

Men du tror väl inte att du kan komma skvalpande med kaffekannan och kaffekoppar mitt under brinnande tävling VA?? :msn_lightning:

Nä du "myset" är ju tänkt att infinna sig EFTER att jag har tvålat till dig i fiskets ädla konst.
Skulle det då vara så konstigt att jag firar med en kall Bärs :msn_beer:???????.
 
Toppen