• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiske Öland & Kalmarsund

F

F.d. 52909

Guest
Sv: Norra Öland

Sköj åtsido Anton...tycker du har en kanoinde på gång, bry dig inte om mig o hasse p, vi brukar hålla på så här...ta fram några lämpliga datum så ska vi nog hitta något som passar för alla parter. Är verkligen sugen på o få fiska i dina hemmavatten...fina foton du hade också.


Mvh
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Mycket fint Kajo får man följa med någon gång?
Ja, vad har man startat här tänkte jag, Gick igång direkt med fram o baksidan av
Svedala jag ville ju vara seriös. Är det bara festnissar Ok jag är sist in så man får väll avvakta lite. Tänkte jag. Sedan såg jag om vårfisket Varberg, hoppas att dom inte blir sura, tränga sig på med samma ämne i stortsätt.
Jag har kollat min almanacka Emåns premiär är i mars någon gång.
Kosta kan man fiska när som. Frågan är hur många dagar skall vi lägga.
Om man lägger en övernattning på varje ställe. Men fortfarande skulle jag vilja veta när västkust fisket är in planerat?
Några tids förslag13-14 mars; 20-22 mars; 17-19 april ; 8-10 maj.
Jag skall kolla ställplatser och åter kommer ,beror lite på hur många vi blir.
Träffas i Fliseryd och utgår därifrån. Fiskar och ????? sedan nästa dag till
Kosta ,där finns en camping ingen höjdare men den funkar. Sedan får man se .
Får vi inga firrar testar man kusten som av slutning.
Vad säger ni om det ?
Definitiv upp lägg sätter vi datum senare när vi har bestämt när.
Ha det bra över helgen själv sitter jag och försöker göra ost på ostkusten.
Det kommer att bli smak prover av dom på träffen och lite vitt & rött till.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Bra Pekka, bilderna är från V-kusten för den som vill ha en förklaring på näspropparna ( HUA sicken stank ):D:twitcy:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Lite allvar nu anton, du behöver inte vara orolig för att du har ställt till det, det är perfekt att du ställde frågan om fiske för här blir ingen sur när det frågas om fisketräffar.

Att det blir två träffar är bara bra!

För min del är april bäst eftersom jag tar in H-bilen förste apil, men vi får se vad vi kommer fram till för datum.

Vi hörs.
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Norra Öland

Hej Hasse!!!

NU VILL JAG HA EN FÖRKLARING PÅ VAD DU MENAR ATT DET STINKER FRÅN VÄSTKUSTEN?
Är de Fesken eller något annat??
:confused::confused::twitcy::twitcy::twitcy::twitcy:
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Nej det trodde jag inte heller, Jag tänkte mer på att det är väll bra om man kan hänga på någon som har lokal kännedom, vart man skall ta vägen och vart man kan ställa sig,
dom där ställena som man inte hittar så där direkt . Man slipper leta sparar lite tid. Och sedan är det alltid kul med nya människor.
Nu är det bara att vänta på respons.Ordet är fritt även på E-posten.
Nej åter till arbetet.:rolleyes:
Ha det
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Tjena Kurt.

Som du vet var fotografen Pekka, han kommer ju från Borås eller hur?

Fotbollsgrabbarna där kallas väl för SILLARNA och du såg ju hur nära han stog och tog fotot.

Är det då konstigt att man måste ta till proppar för och klara lukten av sillen!:D:wink:
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Vi lämnar frågan öppen och ser om flera anmäler sitt intresse innan vi spikar något
datum anton, responsen kommer nog varefter tiden lider.
 

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Hej Clas & Ramona 267

Kul att ni vill vara med på fisketräffarna.

Det avgörande är inte om man är duktig eller ej, den stora behållningen är att få träffa nya mäniskor som man har trevligt med.

PS : Marianne 788 har Michael fått någon stor baddare på spöt han vann på träffen hos Ragge & Susanne:rolleyes:
 

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Inlägg
5.425
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

Som vi vet är det ju inte alla som fått fisk i den här klubben :twitcy:
Hur är det man säger, det viktigaste är inte att vinna, bara man får fiska :swoon: och träffa vänner
här är vi på väg ner till Landsjön för att se om vi kan lura fisken :D
Fiskare på väg.jpg
Vi åkte vidare i jakten på fisk, och den fanns där, en liten firre :wub: det var inte min fisk :D

Fiske m Susanne o Gustav.jpg

Hoppas det blir en fisketräff på ostkusten, tror nog att det är flera som vill följa med och se fisk :D
 
Senast ändrad:
Inlägg
716
Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

hej Hasse
jo det var et fantastisk spö Michael vandt, det er blevet til en del fisk siden:)
sammen Kejo og Bengt Uno, se kortene Kejo satte ind .
det er godt med et lykke spö:D med garanteret nap.
nu må vi se om det bliver vinter i år så han kan få anvendt isboret fra Klock Gunnar
hilsen Marianne
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Ja nu börjar det likna något man kan arbeta för.
Det här med att få fisk är sekundär,man luktar 2 dagar efter man har fått
någon firre. Då är det bra att ha någon med sig som kan plocka av firren och rensa den:D.
Några bilder från Emån och en liten abborre som smakade bra.
Gäddor får leva vidare hos oss.
Hälsningar
A
 

Bilagor

  • CHRISTER_S_EM_N.JPG
    CHRISTER_S_EM_N.JPG
    689,9 KB · Visningar: 4
  • EM_N1.JPG
    EM_N1.JPG
    691,6 KB · Visningar: 3
  • GEDD1X.JPG
    GEDD1X.JPG
    22,3 KB · Visningar: 408
  • ABB_2.JPG
    ABB_2.JPG
    11 KB · Visningar: 403

Hasse P

HBK Medlem
Inlägg
1.296
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
121
Medlemskap
2024
Sv: Norra Öland

:cool: Det ser ut att vara en fin plats vid bänken där du sitter Anton.

Ja nu har vi fått upp intresset på fisketräffarna till våren så nu får vi se vart träffarna kommer att spikas.

Jag vet att Pekka har bra koll på Västkustsidan vi har fortlöpande kontakt om var träffen kommer att förläggas.

Det jag tänker mest på är tidpunkterna för dom bägge täffarna, så att dom som är intresserade kan få ett datum att sikta på.

Det vore bra om Pekka och du Anton kunde komma överens om datumen så att dom blir klara. Platserna ger sig nog varefter tiden går.

Tänk bara på att det finns plats för ca: 15 bilar och att det bör vara ett ställe som man kan meta på för dom som vill det.
 
F

F.d. 50064

Guest
Sv: Norra Öland

Hasse meta???? Mete för mig är att ligga på bryggan med en rev runt stortån,rödvit flöte i vattnet som guppar i takt med vågkruset, näckrosor runtom i sjön trollsländor dansar över vattnet,nyckelpigor bygger bo i navel luddet och en Norrlands guld i näven och en luft temperatur på 25 grader varmt:D Det är inte jag på bilden en arbetskamrat vi är bara två kvar som åker numera.Hos oss lutar det åt Kosta och om man vill Gäddfiska kör vi ner till kusten.Ost kusten anpassar tider till västkustfisket.
Så här ser vi ut när vi är nöjda .Det rann en bäck där vi stod genom campingen med fina foreller i,frågade naturligtvis om man fick fiska,det fick man 110EUR per dygn :confused: Jag sa att jag ville inte köpa bäcken ,det blev inget fiske som ni förstår.Det här var i Österrike någon Graf som ägde rättigheterna till fisket Han vill tydligen ha allt för sig själv.Man förstår vad bra vi har det här hemma.
 

Bilagor

  • Vi Camping kopia.jpg
    Vi Camping kopia.jpg
    41,5 KB · Visningar: 393
Senast redigerad av en moderator:
Toppen