• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Finns det tysta däck?

Snarken 2

FD HBK Medlem
Inlägg
520
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
1271
Medlemskap
2021
Hej
Jag bytte framdäck i våras det blev Continental Vanco,camper.
Tycker dessa däck väsnas onödigt mycke, man måste höja rösten ganska mycke för att kunna prata med varandra i cupen.
Finns det däck som är tystare?
Vad kör ni på för någonting?

Snarken 2
 

Bengt Rehngren

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
1508
Medlemskap
2024
Sv: Finns det tysta däck?

hej
Vi kör på Nokia Hakka C 225x65 16 tum och dessa är väl ganska tysta men det är ju en tranportbil ( Renault Master )
mvh
Bengt
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.476
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Finns det tysta däck?

Ska montera isolerade innerskärmar fram och bak, då kanske det inte spelar någon roll vad man väljer.
Hoppas jag.:)
 
F

Fd.47585

Guest
Sv: Finns det tysta däck?

Vår bil hade Continentaldäck när vi köpte den, de lät när man körde. Efter semestern var det dags att byta däck och vi köpte Michelin och med dessa hör vi aldrig (jo givetvis när man kör på väldigt grov beläggning men inte på vanlig asfalt) däcksljud. En märkbar skillnad vi inte väntat oss.

Prisskillnaden var mycket liten.

Leif
 

Livsnjutaren

HBK Medlem
Inlägg
835
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
3512
Medlemskap
2024
Sv: Finns det tysta däck?

Det blir alltid skillnad att byta från ett slitet däck till ett nytt men det mesta vägljudet beror på vilken bil man har. Dåligt isolerade skärmar, motor bl.a och trappsteget vid bodelsdörren ger mycket buller. Har provat flera däck men det är inte så stor skillnad på sommardäcken. Men att byta bil blev en fantastisk förbättring.
 
Toppen