• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fimpar

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Då tror du fel i ditt andra antagande.

Men jag tyckte tråden som jag refererar till i sjunde inlägget blir lite tjatig, det är ju inte precis första tråden som startats i det ämnet. Värre blev det sedan när någon reagerar med rop om att hålla sig till ämnet på den sedvanliga kontringen på hundskiten, nämligen rökningen som brukar komma i hundtrådarna. Snart kommer antagligen elverk, skällande hundar, skrålande festprissar osv.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Jag är rökare (ännu) & jag blir väldigt irriterad på alla dessa evinnerliga påhopp, från sk. "renlevnadsmänniskor". Som rökare tar jag hänsyn till andra, röker aldrig i närheten av de som inte röker & strör definitivt inte fimpar omkring mej. Det är fortfarande inte dödsstraff på att röka. Staten tillåter försäljning med många välkomna skattekronor i sin kassa.Det står idag var & en fritt att röka/snusa/nyttja alkohol men som med allt annat skall man visa hänsyn för sina med människor. Detta gäller även hundägandet.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Herre Gud, here we goes again:oops:. Vad jag försökte förklara var att det inte är förbjudet att röka. Kostnaden & hälsorisken är nog varje rökare medveten om. Att sluta är inte så lätt, men det är nog olika för olika individer.
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.521
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Det som göms i snö ,är det värkligen ok att rökare inte tar hand om fimpen efter att de uträttat sitt behov av rökning .det borde vara straffbart var ute och gick ,fick hoppa mellan fimparna !!

Hej!

Visst handlar väl tråden om nedskräpning. I detta fall om fimpar. Visst kan vi diskutera vad som helst Under Markisen, behöver inte vara husbilar. Har svårt att förstå vissa kommentarer och påhopp. :msn_angry:

Tråden handlar heller inte om rökning, möjligtvis om vissa rökares självpåtagna rätt att slänga sina fimpar omkring sig var som helst. :msn_angry:

Så uppfattar jag trådskaparens inlägg, och jag håller fortfarande med honom.
 
F

F.d. 52548

Guest
Ingen som skrivit om SOG? En morron i Tyskland tror jag det var. Jag satt på muggen.Libbe satt vid frukosten.
Husbilar var hårt tryckta till varandra. ( Ocså ett ämne)
Precis utanför blåset satt ett par ock åt frukost. Frugan såg att dom pekade på utblåset ock sen flyttade sej.
Jag tog på mej skulden. Jag kunde väntat.:):)
 
Toppen