• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Filtmatta / fleece / nålfilt för tak och väggar

F

F.d. 54519

Guest
Är det någon sam har tips var jag kan köpa en elastisk filtmatta för att klä tak och väggar med i Sverige?
Likt denna: Carpet Lining Kit (Large Van)

Den nålfilten som jag har varit och känt på har inte varit elastisk så nåt mer åt fleece hållet kanske.
Och något lättarbetat spraylim som inte biter direkt men lägger emot mattan.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.572
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Hejsan, det du kanske söker är något som heter Högtalarmatta tror jag. Den finns i många diskreta ofta lite flammiga utföranden.
Det finns på rätt många ställen och säkert olika kvalité och elasticitet.
Här har du en firma, som också finns som affärer på många ställen. Mattan är 133cm bred och köps på metervara i olika utföranden. Kolla på den som kallas högtalarmatta på rulle/metervara för 98:-/met.
GAS Högtalarmatta

Biltema har också högtalarmatta vet jag, så kolla även där men säkert endast i fasta kapade längder.

Om du söker på båtmarknaden i stället och skriver "inredningsmatta" och lägger till "skum" så hittar du skummattor på ca 3 till 5 m.m. som blir både bra och snygga till att klä tak både i båtar och husbilar med. Då bör man använda vattenbaserat kontaktlim på burk och det funkar kanske bäst även till högtalarmattan.

M.v.h. JANKRO.
 
Senast ändrad:
Toppen