• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiats Maximum Care Camper

Silverfox

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3210
Medlemskap
2024
Fiat marknadsför en förlängning av garantin med hjälp av något som kallas ”Maximum care
camper”.
Denna förlängda garantin finns i olika varianter. Den måste tecknas inom 1 år från första registreringsdagen.
Finns det någon som lyckats med att få mer information än den du får via Fiats ”My Camper”.
Jag har varit i kontakt med Hedin bil i Jönköping som är en Fiat Proffesional återförsäljare och verkstad. De vet ingenting. Har aldrig hört något om det.

Jag har pratat med Kabe center i Öggestorp utan någon framgång.
Har även kontaktat ”Fiat Camper” på deras servicetelefon 020 980794 men ännu inte fått något svar.
Vet inte vart jag ska vända mig för att få mer information om detta. Det är bråttom nu. Om jag nu vill teckna en sådan förlängd garanti måste det ske före 20180427 då bilen blir 1 år.

Min tanke är att jag skulle vilja ha en garanti vid första besiktningstillfället. Om det nu skulle vara något problem med avgasrening eller partikelfilter så är problemet Fiats.
Det jag läst om denna garanti så ingår avgasreningen i denna förlängda garanti.

Men hur får man mer aktuell information om detta?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! du ska vända dig till din återförsäljare där du köpt bilen de har den infon du behöver och ska ge dig den ! annars vänd dig till bossings eftermarknadschef glömt hans namn men de vet ! han ger dig det du behöver ! lycka till !
 

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
564
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Vi hade samma problem med att få info. Där vi köpt bilen visste de inget... hänvisade till Fiat.
Kollade med Fiat men de kunde inget göra utan hänvisade till inköpsstället...
 

essge

HBK Medlem
Inlägg
250
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1649
Medlemskap
2024
Här kan du se vad som gällde hösten 2015. Då skulle man teckna inom 90 dagar. Ser nu ut som att tidsfristen har förlängts till inom 1 år, men priserna lär väl inte ha gått ned...............
Förlänga garanti Fiat Ducato

/essge
 

Wizard

HBK Medlem
Inlägg
4.950
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2024
Du har 8 års garanti på avgasreningen om jag inte missminner mig.
 

Silverfox

HBK Medlem
Inlägg
22
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
3210
Medlemskap
2024
Detta har jag också hittat på ”My Camper”. Klickat du på nedladdning av broschyren så är den på Italienska. Upplyste Fiat Camper om detta för 14 dagar sedan men ännu är den inte bytt till svenska.
Det finns ingen upplysning vart du ska vända dig. Ingen mailadress inget telefonnummer.
Jag tycker att Fiat kunde vara mer intresserade nu när bilen är snart 1 år gammal.
Sedan är det ju för sent.
 
Toppen