• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fiat

H

Heddan

Guest
Chassiefabrikat: Fiat
Chassiemodell: Fiat 2008 3,0
Chassietyp: ALKO AMC
Motortyp: 157hk
Årsmodell Chassie: 2008
Husbilsfabrikat: Kabe
Husbilsmodell: Kabe 750
Husbilstyp: Halvintegrerad
Årsmodell Husbil: 2008
Ämnesområde: Motor
Våran Kabe ville inte starta när vi hade tänkt att åka ut på en resa söderut,så det blev bärgare till närmsta Fiat Servis verkstad Märsta Bilhus,där hb nu har varit i snart 3veckor,dom har fått den art starta men då går det inte att stänga av den med nyckeln,är det acksertabelt,att vänta så länge,skulle idag fått besked per tele men ej,Elmia verkar försvinna i år ! Fiat Servis Fy Fan
 
F

F.d. 53012

Guest
Ta bort bilen direkt det är ingen som bryr sig och gissningslek är nog det dom håller på med. Men som sagt nya bilar är inte som gamla med den teknik som dom besitter. Frågor som jag tänker på direkt är startmotor slår den till kommer det ström fram till startrelä batteri har det kanske fått kortslutning? Ja listan kan göras lång men man är ju inte auktoriserad bara en fattig bonndräng. Ge dig på dom dom har problemet.
 
B

Berka

Guest
Det är ju lite långt från Borås men där har FIAT en alldeles förnämlig auktoriserad
verkstad i Borås Bilhall. Skickliga mekaniker som löste mitt startproblem omgående och dessutom lånar dom ut en personbil så att man inte behöver
sitta på verkstaden och vänta den tid reparationen/servicen tar.
Berka
 
Toppen