• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Felkodsläsare Biltema.

Krister Ursula 18

HBK Medlem
Inlägg
2.362
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
18
Medlemskap
2024
Efter att provat tre olika felkodsläsare typ Elm 327 och Torque betalapp på husbilen, fiat 3,0 07a utan att få kontakt med ECU så har jag gett upp, den sista fungerade i personbilen.
Eftersom jag sett i trådarna här att Biltemas felkodsläsare fungerar på fiat så tänkte jag prova den.
Frågan är bara vilken jag ska välja? Den med färgskärmen för 449 kr, eller den svartvita för 299 kr.
Kanske någon som har en åsikt eller har provat vilken som är att föredra.

Krister
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Jag har en felkodsläsare som endast släcker felkoder. Är intresserad av att köpa en som kan göra allt som är nödvändigt för service. Släcka servicelampan och blinkande oljeservicelampa är ett måste. Någon som har eller har bra tips?
 

Michael S

HBK Medlem
Inlägg
4.180
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Medlemskap
2026
Jag har en felkodsläsare som endast släcker felkoder. Är intresserad av att köpa en som kan göra allt som är nödvändigt för service. Släcka servicelampan och blinkande oljeservicelampa är ett måste. Någon som har eller har bra tips?

Jag har en sådan här till salu:
FiCOM - Fiat/Alfa/Lancia diagnostics

Den klarar massor av saker, kolla på den länkade hemsidan.
 

Anna & Claes

HBK Medlem
Inlägg
410
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
3546
Medlemskap
2024
Bäst är ELM327 Wi-fi.
Du skrev att den har du provat, vad är problemet?
ELM327 Wi-fi kostar under 100kr på nätet, vilket är otroligt billigt för en OBD2 läsare
Använd appen InCarDoc som är gratis
 
Toppen