• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fartkamerafiler

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Fartkamerafiler

Har använt filer från http://speedcam.se/ under många år men sedan i början av februari fungerar inte länken längre.
Någon som vet vad som hänt? :confused:
//Eric
Jag har haft kontakt med en av annonsörerna på forumet och han säger att det är något strul med internet anslutningen. Hoppas det kommer igång.
 
Senast ändrad:

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Fartkamerafiler


Den är väl Ok men jag föredrar att kamerorna är uppdelade i filer/hastighet så att det går att lägga till en Wave fil med röst som varnar med tex "femtio kilometer". Annars får jag väl finna mig och ha bam,bam,bam varning på alla.
Nu kommer säkert någon vän av ordning att påpeka att det gäller bara att hålla hastigheten så behöver man inte någon varning i GPS-en. Men det är lätt att missa en skylt om något händer på vägen.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Fartkamerafiler

Vi får hoppas att speedcam kommer igång igen.
Kalle, jag är synnerligen intresserad av din färdiga fil. :)
Jag är inte bara felbar utan jag är dessutom för lat för att ordna det själv, skulle du vilja dela den med mig och kanske fler i Hbk?

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:

KOKKAKI

HBK Medlem
Inlägg
450
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
9452
Medlemskap
2025
Sv: Fartkamerafiler

Bobrik är en utomordentligt bra GPS styrd hastighets-kamera varnare. Liten till formatet lätt att montera ovanpå instrumentbrädan mitt i synfältet, fästes med kardborreband. Uppgraderas minst en gång i månaden (gratis) genom att kopplas till dator, kamera information finns för Sverige, Norge och Finland, hastigheten visas i hela Europa. Tillverkas i Alingsås.
 

KM

HBK Medlem
Inlägg
316
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
17453
Medlemskap
2024
Sv: Fartkamerafiler

Hej!
Hur är det nu, får man ha kameravarnare när man kör utomlands, tex Tyskland, Holland, Frankrike. eller Europa i Övrigt.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fartkamerafiler

I moderna navigeringsappar är Frankrike och Tyskland utelämnade i databasen.
Nederländerna finns med.
 
Toppen