• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Family Tree Maker

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Är det någon som har erfarenhet av detta?

Hälsar
Kåre
 

Bilagor

  • Family tree.jpg
    Family tree.jpg
    144,2 KB · Visningar: 5

Rapido9065

HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Härjedalen
HBK-Nr
5135
Medlemskap
2024
Sv: Family Tree Maker

Min erfarenhet är inte särskilt stor, har lagt upp ett släktträd på den svenska sidan Släktforskning, släktträd och släkthistoriska dokument pÃ¥ webben - Ancestry.se men är inte betalande medlem eftersom vi ska resa söderut och inte har rätta tiden.
Det finns också en annan sida Kostnadsfritt släktträd - släktforskning - MyHeritage.com, både den och ancestry är stora siter som används av väldigt många. Denna har jag större erfarenhet av, har använt den några år. Det tar en del , men den mörka årstiden är bra för att titta på sin släkt.
Lycka till.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Family Tree Maker

For vår egen del valgte vi etter endel testing og vurdering Myheritage.com løsningen med Family Tree Builder programvaren. En kan teste og bygge tre med opp til 2500 individer gratis, men oppgraderer en til Pro utgaven får en også endel hjelp til å finne flere grener. Selv har vi kjørt på Pro utgaven i nesten 2 år og bygget en base med mer enn 8850 individer, finner stadig nye "slektninger" ut i fra hva andre legger inn og kryssender forfedre. Legger ikke inn annet enn søsken til forfedre, men for de 3 siste generasjonen legger vi inn også etterkommere.
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Sv: Family Tree Maker

Jag har första DOS-versionen från 90-talet och var mycket nöjd. Sen kom den svenska "Min släkt" som nog var först med html-funktioner. Båda är säkert mycket bra men har inte jämfört med andra program.
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Family Tree Maker

Jag har beställt denna.

Återkommer eventuellt med recentioner senare.


Hälsar
Kåre
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Family Tree Maker

Naturligtvis finns den även som app!

bild-784897.PNG
 
F

F.d. 5322

Guest
Sv: Family Tree Maker

Anders från Knarrevik - Apparnas okrönte konung!

Ärligt talat så är du fantastisk!
 
Toppen