• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Falcks assistansförsäkring

F

F.d. 4556

Guest
Någon som vet om dessa är bra på husbil. Har länsförsäkringar annars, men de har efter vad jag förstår ingen sådan försäkring :mad:. Vår bil är 3,5 ton.

Kenneth
 

Per & Camilla

HBK Medlem
Inlägg
1.037
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
833
Medlemskap
2024
Sv: Falcks assistansförsäkring

Hej

Om du kollar längst ned i denna tråd hittar du något som heter "liknande ämnen". Där finns en hel del information om assistansförsäkringar.

Vi har också länet med Falks assistansförsäkring som komplement. Vi har dock inte behövt nyttja den än som tur är. (knock on wood).

/Per
 
F

F.d. 29758

Guest
Sv: Falcks assistansförsäkring

Jag kan rekommendera (utan att ha någon som helst koppling till Falcks) att den fungerar. Jag har behöv använda den 2 ggr, både i Sverige och i Tyskland.
Jan /
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.526
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Falcks assistansförsäkring

Hej
Vi har också länet med Falks assistansförsäkring som komplement. Vi har dock inte behövt nyttja den än som tur är. (knock on wood).
/Per
Hej!
Samma här (Länsförsäkringar + Falks).
--I sommras blev jag påkörd av en för snäv portal i Italien och ville preliminäranmäla skadan till Länsförsäkringar, men se det gick inte. Man måste anmäla allt som sker utomlands till SOS i Köpenhamn och det gick inte att skicka SMS eller använda ombud till Länsförsäkringar.
--När jag ringde SOS i Köpenhamn så hamnade jag i en lång telefonkö, och hur kul är det med en svensk mobiltelefon från Italien?
--Till slut skickade jag för 1 euro ett fax från campingen till Länsförsäkringar i Sth. och bad dem ta kontakt med min lokala Länsförsäkring och SOS. Å se det gick??
//Conny
 

Thomas

HBK Medlem
Inlägg
170
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
3344
Medlemskap
2024
Sv: Falcks assistansförsäkring

Hej vi har haft Falck Camper - Assist nu ska vi byta hb den vi köpt väger 5,2 t. Falck har en gräns på 4,8 t och vill inte försäkra vår nya hb, därför får jag ett tillgodokvitto.
Har inte utnyttjat försäkringen men det har känts tryggt att ha den. Vet någon var man försäkrar en hb som väger 5,2t ? / thomas
 
F

F.d. 50103

Guest
Sv: Falcks assistansförsäkring

Någon som vet om dessa är bra på husbil. Har länsförsäkringar annars, men de har efter vad jag förstår ingen sådan försäkring :mad:. Vår bil är 3,5 ton.

Kenneth
Hej Kenneth och grattis på dagen!
Har Falk och är mkt nöjd! Startbatteriet var dåligt och bilen startade inte, ringde Falk, dom kom efter en halvtimme och sen gick bilen! Väl värt premien, vi fick en lyckad helg!
Mvh Rlundkvist
 
F

F.d. 16538

Guest
Sv: Falcks assistansförsäkring

hej!
Har använt falcks 2 gånger en i tyskland när bilnycklarna blev inlåsta, och en här hemma
när bilen inte startade, så jag är mycket nöjd med denna försäkring
rolle17
 
F

F.d. 11362

Guest
Sv: Falcks assistansförsäkring

hej!
Har använt falcks 2 gånger en i tyskland när bilnycklarna blev inlåsta, och en här hemma
när bilen inte startade, så jag är mycket nöjd med denna försäkring
rolle17
Jag frågar vad kostar denna extra försäkring blir som ett komplement till länsförsäkringar som jag har MVH Edling på Öland 4957
 

kjelis

HBK Medlem
Inlägg
131
Kommun
Kil
HBK-Nr
545
Medlemskap
2024
Sv: Falcks assistansförsäkring

Falck Camper - Assist

596:- för 12 månader


Melle
 
Toppen