• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Vi har "vatten för natten" där jag använder vanligt (kylt) vatten och Marianne kolsyrat sådant. Jag tankar över (varje kväll) från 1,5 PET flaskor till varsin 0,5 liters flaska som vi sedan "klämmer" mellan långbäddar (vi har mellanskiva med madrasser som skapar en stor dubbelsäng). 0,5 liter är betydligt smidigare än 1,5 liter, det säger sig självt. Lycka till : )
 
F

F.d. 50069

Guest
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Du har inte funderat på nån lådkonstruktion under bilen? Sen bära in efter behov;)
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Skruva ihop en plånka med en annan plånka som får vara sidostycke och ytterligare en plånka som får vara framsidan med antingen lämpliga utskärningar för flaskhalsarne eller bara en listplånka av något slag. Vill du inte att flaskorna ska rulla runt i skapelsen så skruvar du fast små sidoplånkor på bottenplånkan på lagom avstånd från varandra. Häng hela härligheten under överskåpet och vinkla ner bottenplånkan lämpligt antal grader. Färdigt!

Begripligt beskrivet?

Jappe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Att tillverka själv är inga problem, jag undrar mest om det går att köpa någonstans så man slipper snickra.
 

Per&Monica

HBK Medlem
Inlägg
299
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
18158
Medlemskap
2025
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

SirMclain,
Hittade du en lösning för flaskorna.
Funderar själv på något liknande och undrade om hittat på något.

// Per
 

margrethe46

FD HBK Medlem
Inlägg
5
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
11313
Medlemskap
2023
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Det finns förvaring av skor som man sätter på väggen. Antagligen för stort för det är många fack. Men det går väl att klippa av till rätt storlek. Fickorna pekar snett uppåt och jag tror att petflaskorna får plats. Margrethe
 

SirMcLain

HBK Medlem
Inlägg
6.732
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Förvaring av pet flaskor 1,5 liter

Det finns förvaring av skor som man sätter på väggen. Antagligen för stort för det är många fack. Men det går väl att klippa av till rätt storlek. Fickorna pekar snett uppåt och jag tror att petflaskorna får plats. Margrethe

Har du någon länk?
 
Toppen