• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringsbolaget WL Insurance

Starliner

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2024
Jag har fått en - som det ser ut vid första anblick - mycket attraktiv offert från bolaget som omfattar både villa, bil o husbil. Hemsida www.wli.se Som partners anger WLI bl a Motormännen, Caravan Club, Villaägarna o SCR.

Någon som har erfarenheter från detta bolag?
 

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Ingen erfarenhet men prisuppfattning.
Är med i CC och ringde och kollade mitt pris för vår husbil.
Tror det var ca. 4-500 dyrare än LF som bilen är försäkrad i nu.

Så vår bil är kvar i LF. Men det här kanske skiljer var man bor och andra försäkringar i samma bolag.

Mvh Håkan J
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej, Starliner.

Vi har vår husbil försäkrade genom motormännen, som anlitar detta bolag i Tyskland, tror jag.

Vi gick över från Länsförsäkringar till Motormännens som var drygt 1000:- billigare per år.
Märkligt, detta med försäkringspremier - det verkar vara rätt så förhandlingsbart.

Vad man också skall jämföra - åtminstone viktigt för oss med en helintegrerad som har en dyr ruta, att självrisken har ett fast belopp vilket Motors försäkring har...

Dvs, vi har en mycket god erfarenhet av detta bolag, med en trevlig och tillmötesgående personal och rätt pris.

Mvh
Dag
 

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
629
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej på er:D Vi har oxå bytt till M Försäkring 1.235:- billigare :p Bertil o Maritha (Svania 15) Ps Jag betalar 3.837:- Adriatik Izola -06. Ha De:cool:
 
Senast ändrad:

Håkan J

HBK Medlem
Inlägg
4.269
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Vad betalar ni då? Låter otroligt med tanke på att min premie är 3390kr på LF.
Men man byter nog om det skiljer runt 1000kr.

Mvh Håkan J
 

Perlena

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
171
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej !

Jag har också gått över till Motormännen för villa och husbil.
Pris Motormännen 2518 :-/år, nuvarande Trygg Hansa 3090:- /år och offert från
Länsförsäkringar 2990:-

Mvh Per
 
F

F.d. 13050

Guest
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

När jag fick offert var den dyrare än TH men sen prutades det rätt friskt av WL eller CC-försäkring som jag pratade med.
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.665
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

janase
Vi har nu stått avställd sedan Nyårsträffen i KAXHOLMEN(Underbar träff)
Nu har vi stått avställd på tomten sedan den underbara träffen.Och den 1-sta Mars reggar vi in h-bilen och åker till Mora .Vi ska inte åka skidor men titta på dom som orkar Ock grilla
Förskostnad ska vi gärna tala om när vi fått den.
Som föregående sagt TÄNK PÅ FRAMRUTAN vi har bytt två st sedan 04.
Om ni struntar i skatten så finns det dagar att spara på förs. Den räknars per. dag.
Pengar att spara till disel:wink:
HaDe:music-icon:
Hasse HBK 9
 

Starliner

HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Varberg
HBK-Nr
3530
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Tack för alla snabba responser. Jag har idag husbilen försäkrad i Salus Ansvar. Premien är f n 4.656,- per år. Nu erbjuder WLI 2.837,- per år utan att jag ens försökt pruta. Skillnad 1.800,- per år. Jag trodde nästan inte mina ögon! Därför skönt att läsa er svar.

Jag kör helintegrerat så första frågan till WLI:s säljare gällde naturligtvis glasrutor. Även det svaret tycks oerhört positivt; självrisk 1.500,- vid ett utbyte och inget mer!! Vet han vad han pratar om?? Jodå - säljaren var väl insatt i vad en ny sådan ruta kostar!! Och han visste dessutom att det finns ingen som kan konkurrera med dessa villkor. Frågan man ställer sej är ju hur prisutvecklingen på försäkringen blir..........

Ser nog ut som WLI skaffat sej en ny kund idag.
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej!
Jag var inne nu och kollade min försäkring.TH 4.185:- WL 5.662:-
Detta beror på nyvärde,i mitt fall +800.000:-,och på postnummer.
MVH Andrs.B
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej,
kollade min premie i Motor.

Adriatik Vision nypris ca 800.000:- premie helår 4649:- Glasruta alltid endast 1500:-
i självrisk

Vår förra bil Adriatik Van nypris ca 445.000 premie helår 3675:-


Hälsn.

Dag
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej Dag!
Samma pris på Motor som WLI för mig.Måste bero på postnummer.Jag har också 1.500:- i självrisk på glas och 1.000:- på trafik.
MVH Anders.B
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

min bil är varit försäkrad i SalusAnsvar med huvudförfallodag den 1 april
jag brukar kolla försäkringspremien varje år på några olika bolag, kollade WL via nätet och det var 5-600kr dyrare än SalusAnsvar, ringde CC-försäkring (samma som WL) och fick ett erbjudande som var ca 1000kr lägre än vad jag fått via deras hemsida!
när jag inkluderade min villa-hemförsäkring blev CC-försäkring 600kr dyrare sammanlagt på de båda försäkringarna än SalusAnsvar
jag ringde CC-försäkring igen och fick priset ytterligare sänkt med 800kr så att det slutligen blev 200kr billigare än SalusAnsvar
snacka om att försäkringspremier är förhandlingsbara och alls inte givna på förhand!
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
273
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej,
Tecknade en nybilsförsäkring i går via SCR (WLI). I deras camping atalog står det att dom garanterar lägsta pris av alla för husbil. Om man inte har katalogen går den att slå upp på SCR hemsida läsa under förmåner/försäkringar. Jag fick 3700kr för en ny Hymer 07 självrisk 5000kr. 4042 med självrisk 3000kr. Glas 1500kr fast pris, bra om man åker integrerat då rutan kan kosta upp till 30000kr. Länsförsäkringar var näst bäst 4609kr, tyvärr har dom 1500kr i självrisk glas samt 35% av rutans kostnad.

Tjipp tjillevipp

Glädjen
:D
 

Ann-Sofie & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
644
Medlemskap
2024
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej!
Jag har nyligen gått över till WL när det gäller husbil, personbil och villa/hem. Cirka 1000kr lägre premie per försäkring och ungefär samma villkor som i det tidigare bolaget Trygg-Hansa. Men det finns en viktig skillnad och det är att WL har maskinskadeförsäkring/husbil gällande 8år/12000mil. Det avgjorde för min del. Har inte funnit detta hos något annat bolag. Jag tecknade försäkringarna genom medlemsskapet i CC. På deras hemsida räknade jag själv ut premien men den summan blev betydligt högre än vad kundtjänsten gav mig per telefon. Passade också på att fråga om det bara var ett introduktionspris och att man efter ett år höjer premien lite extra. Personen jag talade med försäkrade! att om det blev en justering kunde det som mest röra sig om 10 % höjning.
Hälsningar
Lennart
 

Birgitta & Sten

FD HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
447
Medlemskap
2023
Sv: Försäkringsbolaget WL Insurance

Hej!
Våra husbilar har vi, och haft, försäkrade i WLi genom Motormännen. Fungerar bra och är enligt min uppfattning prisvärda.
Hälsningar
Sten Blomqvist
 
Toppen