• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkringsbolag

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Hejsan!

Har idag pratat med Swebank om deras försäkringar som dom erbjuder sina kunder via Tre Kronor, med assistans kostar det mig ca: 5500:-/år (helförsäkring) dom ska skicka villkoren så fort som möjligt, kan lägga ut dem här när jag fått dem.

Dom som är kunder i Swebank och är intresserade kan ringa : 035-150586 och fråga efter Dan Ströberg för information

Jag tecknade försäkring då jag misstänker att min på Folksam blir högre nästa år, sen om jag gjort rätt eller fel visar sig sen.

Mvh
pelle 570
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Försäkringsbolag

Har du frågat Folksam eller andra bolag, jag tycker att 5500:- är alldeles för mycket?

Har idag 5400:- på Folksam + Falks assistans på 596:-, antar att jag som andra råkat ut för åker på en höjning nästa år.

Tre Kronor aktiveras 1/4 för 5500:- så jag kan vänta och se vad Folksam erbjuder, ska bli spännande och se villkoren på båda och jämföra.
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Försäkringsbolag

Har idag 5400:- på Folksam + Falks assistans på 596:-, antar att jag som andra råkat ut för åker på en höjning nästa år.

Tre Kronor aktiveras 1/4 för 5500:- så jag kan vänta och se vad Folksam erbjuder, ska bli spännande och se villkoren på båda och jämföra.

Du vet väl att Folksam har en assistans för 264:-/år som tillägg till sin försäkring.
 

flycn

FD HBK Medlem
Inlägg
84
Kommun
Linköping
HBK-Nr
2105
Medlemskap
2022
Sv: Försäkringsbolag

Vi var på en information hos Swedbank i våras. De försökte sälja försäkringar till oss. På en fråga om Tre Kronor, ingen hade hört talas om det försäkringsbolaget, blev svaret att de sammarbetar med Folksam. Vägarna i försäkringsbranchen är underliga.
Magnus
 

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Försäkringsbolag

Jag vet att det finns assistans det jag menar är att jag har en garanterad kostnad på 5500:- nästa år, vad som händer med Folksams avgift har jag ingen aning om i dag och
som sagt kan jag avstå Tre kronors om Folksams blir billigare blir den dyrare aktiverar jag bara den andra, ska bli intressant att se vad som ingår i villkoren.

Sen är det bara att gå in på Swebanks sida utan att logga in och läsa informationen om deras husbilsförsäkring vill man veta mer är det bara att kontakta dom.

Mvh
pelle
 
Toppen