Försäkring

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av birthe22, 15 November 2016.

1. birthe22

birthe22 HBK Medlem

Kommun:
    Helsingborg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    19875
    Hej. Vi har tecknat försäkring i TRE KRONOR SWEDBANK. Verkar inte vara något vanligt alternativ....Någon som har erfarenhet av detta bolag. Mvh Birthe

Henrik N gillar detta.
  2. gundj

gundj FD. HBK Medlem 2018

Kommun:
    Linköping
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    19657
    Sv: Försäkring

Tecknade du försäkring först och frågar sedan om någon vet om den är bra?
    Är det inte bättre att göra tvärt om?

Henrik N gillar detta.
  3. Alf o Rosita

Alf o Rosita HBK Medlem

Kommun:
    Norrtälje
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    17086

Har använt dagen till att hitta en billigare försäkring som är bra. Har Trygg Hansa och betalar en helförsäkring 4639:- Åker CI auto roller 15 2001:a
    10000km. Kollade " dina försäkringar " precis samma försäkrings omfattning
    3297.- en skillnad på 1342:- mycket pengar för en pensionär

sjugre, Peder B, ClasB och 1 annan gillar detta.
  4. Göran & Carola

Göran & Carola HBK Medlem

Kommun:
    Umeå
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    4230

Hämtat från Tre Kronors hemsida:

Bifogade filer:

bjoern48 gillar detta.
  5. Bruno2015

Bruno2015 HBK Medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    24414

Hej. Jag vill att alla som har en lite äldre husbil ska tänka på att när dom väljer försäkringsbolag så ska man inte välja Folksam helförsäkring. Jag har en bil från 2003 som jag köpt i våras och när vi senast använde bilen så regna och blåste markisen sönder under natten. Detta anmälde jag till Folksam och fick ett skadenummer och information att självrisken är 3000kr.
    Det jag skulle göra var att köra och visa bilen hos en av dom bestämd husbilsfirma, och där efter skulle jag få ett besked.
    Beskedet jag fick från husbilsfirman var att det blir åldersavdrag med 80% + 3000kr i självrisk vilket blir dyrare än om jag betalar markisen direkt till firman. Jag kan förstå att ett visst ålderavdrag men 80%? bilen har bara rullat 7000mil och markisen var i ett jättefint skick. Folksam gör bedömning utefter hur gammal bilen är eller om jag inte kan visa med kvitto att markisen är bytt, man tar inte hänsyn till dom bilder som man fick skickad till sig av husbilsfirman. Man bedömer bara efter det man tjänar mest på utan att ta hänsyn om att få en nöjd kund.

Kul och höra om andra har några liknande erfarenheter och kanske kan informera om ett mer kundvänligt försäkringsbolag.

/Gerry

stefan l och PeterK gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.