• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring

F

F.d. 13050

Guest
Sv: Försäkring

många förs.bolag vill inte jobba med insplanet m.fl och dessutom skulle jag lusläsa villkor och självrisker när det skiljer så mycket. Inget bolag har färre skador än ngn annan om dom har samma omfattning. Om jag inte missminner mig så ägs Sveland av Trygg-Hansa
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Försäkring

Jag kollade med Insplanet och där fick jag en offert från Sveland. Dom tar 3240kr/år helförsäkring. Mitt gamla bolag Salus Ansvar tar 5600kr/år. En vinst på 2360kr. Inte illa tycker jag. Med ganska exakt samma villkor enligt Insplanet. Jag ska lusläsa villkoren ikväll.

Roger
 
J

Johank

Guest
Sv: Försäkring

Hej!
ursäkta sent svar...
Jo då, allt gick bra med oss. Det var ju ingen frontalkollision utan vi blev trängda mellan lastbilstrailer och mitträcke. A-stolparna innehåller inte mycket mer än styrofaomplast...
Sängen kom mycket riktigt nerdimpandes i huvudet vid kollisionen då bilen trycktes ihop från båda sidor. Det är en himla tur att stolarna fram har så höga nackstöd, för sängen kom att vila på stolarna.

Vi har letat med ljus och lykta efter en likadan bil som vi hade men utan framgång. Så nu blev det en Adria Matrix Supreme istället...
 
Toppen