• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring - Tips

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring - Tips

När jag valde bolag var självrisken på glasförsäkringen en av de viktigaste parametrarna.
Jag har haft bilen i 3 år utan skada men fick 2 rejäla stenskott nu i vintras. Rutan sprack och jag fick den bytt för några veckor sedan.
Fakturan landade på 41.761:- och av det fick jag betala 1.500:-.

Med "ett annat bolag" hade det kunnat bli avsevärt dyrare.

Bra för dig , tror inte dessa generösa villkor överlever en längre tid!
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Försäkring - Tips

Har just tecknat husbilsförsäkring hos Vardia. 3300:- inkl. assistans. Glasförsäkring 1500:-. Tidigare hade jag Länsförsäkringar 4500:- utan assistans. Och detta med helkundsrabatt.
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Försäkring - Tips

Jag har en Hymer Tramp cl 652. Halvintegrerad 2011.
 

görank

FD HBK Medlem
Inlägg
265
Kommun
Klippan
HBK-Nr
5340
Medlemskap
2023
Sv: Försäkring - Tips

Bra för dig , tror inte dessa generösa villkor överlever en längre tid!

Är det inte bra för dig? För många av oss är det bra.
Har för mig att du skrev samma sak förra året, men då gällde det att ställa av bilen utomlands och reseförsäkring 90 dagar hos Caravan försäkring. Du verkar ha problem med att villkoren för husbilar förbättras, mycket tack vare att Caravan Club och Husbilsklubben arbetat för bättre villkor för oss.
Och du, att villkoren förbättras för oss andra innebär inte någon nackdel för dig. Så vad är problemet?:confused:
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring - Tips

Bra för dig , tror inte dessa generösa villkor överlever en längre tid!

Generösa och generösa.... Det är väl inte generösare än någon annan del av försäkringen.
Kör man sin husbil värd 800.000:- rakt in i en bropelare är det bara att betala ett par tusen i självrisk så får man en ny bil. Det är väl "generöst" om något.

Förmodligen har bolagen märkt att skillnaden i självrisk på glasdelen är avgörande för en del kunder och därför har fler nu sänkt till fast låg självrisk. Givetvis tar dom igen pengarna på högre premier...
 
F

F.d. 53081

Guest
Sv: Försäkring - Tips

Bestämde mig igår för att byta till Vardia då en säljare sa att maskinskada gällde och glassjälvrisken var 1500:-. När jag fick de fullständiga villkoren framgick att maskinskada inte gällde för direktimporterad husbil som varit begagnad vid importen. Dessutom var glassjälvrisken 35%.
Viktigt att lusläsa villkoren!
Behåller Länsförsäkringar tills vidare.
 
Toppen