• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring som täcker gnagarskador ?

B

brittsan

Guest
Någon som vet om det går att teckna nägon försäkring som täcker skador av möss i husbilen ?
Har kollat med Folksam, men de har ingen sådan försäkring.
Har visserligen husbilen hemma och kollar den varje dag. Men man vet ju vad de små rackarna kan ställa till,
 

B Bergman

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Kristianstad
HBK-Nr
8902
Medlemskap
2025
Sv: Försäkring som täcker gnagarskador ?

Jag tror att vår resenär Muskatten ( kolla hans hemsida på reseberättelser ) har haft ett resonemang ang. gnagare med folksam.
Mejla honom.
Bosse
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Försäkring som täcker gnagarskador ?

Den enda "försäkringen" är troligen att på inga villkor ha kvar "ätbart" i bodelen under vinterförvaringen. Att ha minst ett par musfällor i motorrummet, det är där de brukar finna tillträde till bodelen, är en bra "försäkring" men kräver nog daglig tillsyn, för även fångade möss äts gärna upp av artfränder efter någon dag.

Dessa rackare förstörde för flera tusen för nåt år sedan men sedan motorrummet lockar med tre laddade fällor blir det utdelning c:a en gång i veckan under avställningstiden.
 
Toppen