• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring på H-bilen

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Hej nu är det dags, m. försäkringen av H-bilen!
Ringde IF dom skall ha 5694 :-/ år m. Helförsäkring på 4000 kg ( då är rabatten avräknad för flera försäkringar) Tänk om villkoren gällde
Husbil nä då är Husbil det minsta som kan läsas i villkoren, ta bara en så enkel sak som djur kollision nä det nämns inte ett dugg , fasten det sker Ca: 15-20 viltolyckor "varje" dygn bara i Skåne, men om Hästtransport släp står där en heldel att försäkringsbolaget fattar vad dom skrivit det får man hoppas på men "Vi" som håller "dom" vid liv skall ju förstå men så är det inte skrivit!
Mvh. "Ps" jag bad försäkringskillen skicka vad som gäller försäkringen på min Husbil allt annat kan du utelämna, jag vill ha det på "pränt" för det du har berättat för mej om vad som gäller har jag redan glömt!!!
"Ds
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Försäkring på H-bilen

IF's dokument försäkringsvillkor för MOTOR, innefattar även husbil. Alla villkor som är beskrivna i dokumentet gäller även husbil, utom de områden som eventuellt är specificerade som undantag. Jag tycker det är ganska klart vad som gäller. Jag har IF för min husbil totalvikt 3900 kg årsavgift försäkring är 5495:- samt en tilläggsförsäkring Assistans hos FALCK på 595:-.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring på H-bilen

Tack goldfinger!
Priset du nämner gäller det om du tecknar den i dag?
Jag hade samma pris som dej i fjol!
Du skriver "samt en tilläggsförsäkring Assistans hos FALCK på 595:-."
av vilken anledning?
Mvh.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Försäkring på H-bilen

Tack goldfinger!
Priset du nämner gäller det om du tecknar den i dag?
Jag hade samma pris som dej i fjol!
Du skriver "samt en tilläggsförsäkring Assistans hos FALCK på 595:-."
av vilken anledning?
Mvh.

Jag vet inte vad som gäller angående priset om man tecknar nytt idag. Det angivna priset är vad jag betalade nu i Mars när försäkringen förlängdes ytterligare ett år.
FALCK assistansförsäkring har jag tecknat för att få tillgång till snabb och bra assistans för att exempelvis byta hjul vid punktering eller andra oförutsedda missöden som kan uppstå och som inte täcks av IF försäkringen. FALCK har ju bra service i hela Europa.
 
F

F.d. 940

Guest
Sv: Försäkring på H-bilen

Varför inte välja Folksam med HBK rabatt.
Jag betalar 3500:-helförsäkring helår med assistans.
Arne.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Försäkring på H-bilen

Varför inte välja Folksam med HBK rabatt.
Jag betalar 3500:-helförsäkring helår med assistans.
Arne.

Jag håller fast vid IF eftersom vi har våra andra bilar (2 st.) samt hus/hem och hunden försäkrad i IF och IF har alltid givit bra service när vi behövt . Som exempel kan jag nämna att man utan att ifrågasätta eller krångla betalat ut de senaste 5 åren och till dags dato mer än 155.000:- kronor för veterinär och vårdkostnader för vår lilla Yorkshireterrier. Dessutom har dom utan besvär fixat parkeringsskador 2012 och 2013 (senast nu i Mars) på en av våra andra bilar. Jag tycker det är värt en lite högre premie och få den hjälp man vill ha när den behövs.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring på H-bilen

Hej goldfinger!
Menar du att Som du skriver "assistans för att exempelvis byta hjul vid punktering eller andra oförutsedda missöden som kan uppstå och som inte täcks av IF försäkringen" inte ingår i IF:s försäkring?
Jag skall GRILLA killen på IF var så säker!
Mvh.





.
Jag vet inte vad som gäller angående priset om man tecknar nytt idag. Det angivna priset är vad jag betalade nu i Mars när försäkringen förlängdes ytterligare ett år.
FALCK assistansförsäkring har jag tecknat för att få tillgång till snabb och bra assistans för att exempelvis byta hjul vid punktering eller andra oförutsedda missöden som kan uppstå och som inte täcks av IF försäkringen. FALCK har ju bra service i hela Europa.
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Försäkring på H-bilen

Hej goldfinger!
Menar du att Som du skriver "assistans för att exempelvis byta hjul vid punktering eller andra oförutsedda missöden som kan uppstå och som inte täcks av IF försäkringen" inte ingår i IF:s försäkring?
Jag skall GRILLA killen på IF var så säker!
Mvh.





.


Lycka till!
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Försäkring på H-bilen


Hej alla, vi har haft IF, alldrig mera IF. De lurar folk, så länge man inte behöver
använda försäkringen. Råkade ut för det när vi fick använda försäkringen när vi inbrott två gånger. När jag fick räkningen blev den 1300 kr dyra, ringde upp och frågade vad detta var fick till svar att vi hade utnyttjat självrisken. Då svarade de mig att alla försäkringsbolag tar ut detta så för mig blir det aldrig mera IF.
Ha det så bra från Ruth
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring på H-bilen

Hej Ruth o Bosse!
Snälla ni förklara vad ni skriver!
Vad kostade 1300 kr?
Mvh.



Hej alla, vi har haft IF, alldrig mera IF. De lurar folk, så länge man inte behöver
använda försäkringen. Råkade ut för det när vi fick använda försäkringen när vi inbrott två gånger. När jag fick räkningen blev den 1300 kr dyra, ringde upp och frågade vad detta var fick till svar att vi hade utnyttjat självrisken. Då svarade de mig att alla försäkringsbolag tar ut detta så för mig blir det aldrig mera IF.
Ha det så bra från Ruth
 
F

F.d. 55396

Guest
Sv: Försäkring på H-bilen

Har If och tidigare betalt 5.694 kr. på min Pössl Plåtis, efter förhandling idag
fick ner priset till 4.924 kr. men det räcker inte mot Motormännens husbilförsäkring
4.504 kr.per år.
Kollade vår Kia och hemförsäkring på samma gång blev en totalvinst på 1.026 kr.
Inte helt fel.

Kjelle
 
Senast redigerad av en moderator:
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Försäkring på H-bilen

Hej Ruth o Bosse!
Snälla ni förklara vad ni skriver!
Vad kostade 1300 kr?
Mvh.
Hej igen!
När vi hade utnyttjat vår försäkring fick vi betala 1300 kr mer, då ringde jag upp och hörde varför vi skulle betala så mycket mer, fick till svar att vi har utnyttjat självrisken därför skulle vi betala mera, de svarade att det tar alla försäkringsbolag ut av sina kunder när de har använt självrisken.
Hoppas jag har förklarat mig bättre nu. Gick sedan till baka till mitt gamla försäkringsbolag länsförsäkringar. De svarade att det hade de alldrig hört talas om.
Ha en bra dag Kram på er alla.
 
Toppen