• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Försäkring av husbil

F

F.d. 53013

Guest
Efter 5 års försäkring hos detta bolag fick vi en höjning på 26 procent på avställningsförsäkring. Inte mycke pengar men varför? Jo de hade förklaringen att bilen var importerad och hade större skaderisk enl deras utredningar. Men va fan det är ju så att importerade har mer och bättre utrustning än de som säljs i Sverige. Dessutom en höjning med över 300 kr på försäkringen när vi ställer på i slutet av mars. Alla försäkringsbolag måste ha fått fnatt! Snacka om att försöka ta in extra pengar pga att bilen är importerad .Kommer att ragga nya bolag för att leta bästa försäkringsläge för vår bil.
 
F

F.d. 53013

Guest
Sv: Försäkring av husbil

Glömde att tala om att dom vaknade efter 5 år!
Bolaget heter Dina försäkringar Hälsingland.
 

Roger67

HBK Medlem
Inlägg
3.832
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2024
Sv: Försäkring av husbil

......bilen var importerad och hade större skaderisk enl deras utredningar.....

Jag visste det. Folk som importerat egen bil eller vågar köpa en som någon annan importerat kör som svin och krockar till höger och vänster. Inte kan dom ta hand om den på vintern heller. Folk som äger en bil som någon gång har importerats är slarvigare människor helt enkelt

Skämt åsido, jag tror det är rent skitsnack från bolagets sida.
Försäkringsbolagen är dom enda som upplever en konstant inflation i Sverige på runt 5% per år. "prishöjningar hos verkstäder och på reservdelar" brukar det heta varje år när jag får nya försäkringsbrev och högre premie..
 
F

F.d. 55451

Guest
Sv: Försäkring av husbil

Kanske et tip.

Jag fik ny försikringsbolag nyligen,
och dom skriver:
kolla din bilförsiking mindst vär 5. år med samma bil.

Saken är att vid skadar kan det bli billigt för försikringsbolaget
för bil med totalskada, bran och tyveri.

Sparade ca. 800,- samt bättre försikring.
I alt ca. 1500,-

ointressant ?
 
Senast redigerad av en moderator:
Toppen