• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Förbjudet att parkera med husbil på Ribersborg 4 timmars parkering

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
hej
I dag på Ribban i Malmö stora parkering kom P-Vakten Malmö stad fram och sa att jag inte får
parkera på 4 timmars parkeringen längre. Han sa att det var nya regler!

Stora husbilar sticket ut mycket sade han och det är inte tillåtet. Min bil är 6 meter.

Har någon annan erfarenhet av detta!

Vem sätter detta regler och vart kan man få detta bekräftat, kan man fråga polisen om detta?, jag sade till denna Ungerska P-Vakt att vi stått på denna parkering i 10 år, då sade han de sett/ser mellan fingrarna. Känner att han ljög bara för att få bestämma lite, typ den typen!
 
Senast ändrad:

Västkustcamparen

HBK Medlem
Inlägg
1.137
Kommun
Ale
HBK-Nr
24499
Medlemskap
2024
Frågan är var P-vakten fått denna info från...

Bo Göingberg på Transportstyrelsen har en annan uppfattning.
Det kan möjligen finnas en lokal trafikförordning som hindrar överhänget....

P-regler-1_Text.jpg
 

vippen

HBK Medlem
Inlägg
816
Kommun
Malmö
HBK-Nr
12935
Medlemskap
2025
Jag bor i Malmö och på sommaren kan det vara fullständig anarki i den parkeringen .
Folk som bor där och badgäster som också bor i Malmö tröttnar .
Inte alls konstigt .Om något år blir det förbud mot PB 2
Så fort det är fritt missköts det till absurdum.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Vissa parkeringsregler är lika överallt som att inte hindra , innanför rutan osv.
På privat område så bestämmer ägaren. På kommunal mark så gäller vad som står i lokala ordningsstadgan och i trafikliggaren hos kommunen. Inte vad någon tycker.
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Ska ringa Malmö stad i morgon och kolla vad föreskrifterna säger, jag menar att antingen är det tillåtet att parkera med överhäng just där eller så är det det inte! Det kan ju inte vara så att båda är sanna också sen att vid infarten till parkeringen står inga skyltar om detta. Stackars då alla utländska förare som går i denna honey-pott då de följer skyltarna , eller??
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Ringde Parkering Malmö som säger att det är ok att parkera på Malmö Ribban 4-timmars parkering om man har husbil hur stor den än är bara man står med alla hjulen i rutan. Fan skulle haft mobilen framme och filmat den P-vakten så hans chef fick veta dom har en P-vakt som Gone Rogue! :twitcy:
 
Senast ändrad:

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.684
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Man skall nog undvika att skriva sådant som att vakten hade tagit droger på ett forum som är så öppet som detta! F.ö. om vakten får reda på sådant har vi en fiende för evigt. Likadant om man halar upp telefonen och filmar folk man pratar med, skaffar oss säkert inga vänner, men kanske en riktigt nitisk parkeringsvakt i framtiden!
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Ja det var dumt skrivet jag ändrade det, blev lite putt.
Någon Chef Daniel på parkering Malmö ringde under dagen också ville veta detaljer, beskrivning av P-Vaktens utseende och klockslag. Han bad om ursäkt och skulle prata med P-Vakterna
 

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Fick svar från FGK Malmö i dag!
Ville bara låta er andra veta kanske kan spara en p-bot.
Gäller verkligen en P-bot om det inte finns förbudsskyltar typ ej Lastbil/husbil??

Vad är mening med att ha ett lokalt förbud om det inte går att beivra pga saknade förbudsskyltar!?

Vem är Gill Arnehall FGK?? Lite svårt att hitta anställda på FGK

citat:
"
Återkoppling på ditt ärende gällande Parkering med ärendenr 741462.

Hej!

På badplatsparkeringarna är det endast personbil klass 1 parkering. Inga husbilar kan parkera där även om de får plats i rutorna. I småbåtshamnen finns det uppställningsplats för husbilar. Annars får de parkera efter de regler som gäller för alla.
MVH
Gill Arnehall FGK


MALMÖ STAD

Hemsida: http://malmo.se/fgkkundservice
Epost: kundservice.fgk@malmo.se
Telefon: 020-344500


Obs: Detta sms kan du inte svara på.
"
 
Senast ändrad:

HansErik

FD HBK Medlem
Inlägg
707
Kommun
Malmö
HBK-Nr
26752
Medlemskap
2023
Om Fastighets och Gatukontoret inte riktigt vet så då kanske man inte ska klandra P-Vakterna..
fick detta nu i sms:

citat:

Återkoppling på ditt ärende gällande Parkering med ärendenr 741462.

Hej!

Jag ber om ursäkt. Jag blandade ihop ärenden.
Husbilar får parkera om de får plats i rutan. Det är P 4 tim p-skiva. Men alla får parkera där så länge de får plats i rutorna.

MVH
Gill Arnehall FGK



MALMÖ STAD

Hemsida: http://malmo.se/fgkkundservice
Epost: kundservice.fgk@malmo.se
Telefon: 020-344500


Obs: Detta sms kan du inte svara på.
 
Toppen