• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.568
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Nu har jag testat Kärchers batteridrivna fönsterskrapa och vågar rekommendera den till alla som har problem med imma på vindrutan.
Inköpt på EKO-hallen för kr 599,-

fönsterskrapa.jpg

Resultatet var över förväntan, den fungerar jättebra, inget sölande med vatten över instrumentbrädan den suger upp vattnet effektivt.
Efter en rengöring av vindrutan är vattenbehållaren halvfull av vatten som annars hade behövt torkas upp för hand med trasa e.dyl.

Den medföljande sprayflaskan med fiberduk kan med fördel användas för utvändig rengöring av vindrutan.

Läs mer bla här: WV 50 Plus från Kärcher

Gunnar /Medlem
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.788
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Jaq du Linder!
Hur har du kunnat hålla inne med en sådan bra grej så länge, visserligen hade jag "bara" vit vulktejp men det funkade dubbelt så bra nu efter modifieringen som med originalmaskinen!!!!!!
Mvh. & Ett Gott Nytt "Experiment" ÅR
 
F

F.d. 50101

Guest
Fönsterskrapa till bra pris

Efter att ha läst många inlägg om imma på framrutan har även jag inhandlat en Kärcher fönsterskrapa. Kanon pris på Bauhaus just nu 490 kr.
Provat dem hemma den verkar jätte bra, den får följa med vid nästa husbilstur.:p

Gull-Britt
 

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Själva använder vi denna högabsorberande svamp. Inköpt på markanad för 50:-.

Anväde den även idag för att suga upp det sista vattnet från färskvattentanken ( blev ett halvt spann, som alltid blir stående kvar efter tömning ).

Hälsningar
 

Bilagor

  • 2012-12-06 002.jpg
    2012-12-06 002.jpg
    1 MB · Visningar: 11

Gunilla & Bernt

FD HBK Medlem
Inlägg
579
Kommun
Håbo
HBK-Nr
1262
Medlemskap
2021
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

På Strängnäs marknad, men den finns nog på de flesta marknader. Har funnits många år på marknaden. Kommer ihåg vi hade en sådan på 80-talet.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa till bra pris

Efter att ha läst många inlägg om imma på framrutan har även jag inhandlat en Kärcher fönsterskrapa. Kanon pris på Bauhaus just nu 490 kr.
Provat dem hemma den verkar jätte bra, den får följa med vid nästa husbilstur.:p

Gull-Britt

Tänk bara på att inte köra för fort i sidled eftersom det då riskerar att spruta ut från motorn , vinklar man den går det bättre och bygger ni om den som jag visar i inlägget ovan så funderar den mycket bra även i sidled .
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Själva använder vi denna högabsorberande svamp. Inköpt på markanad för 50:-.

Anväde den även idag för att suga upp det sista vattnet från färskvattentanken ( blev ett halvt spann, som alltid blir stående kvar efter tömning ).

Hälsningar

Jag köpte min svamp där jag köpt Devlonmattor. HÄR
 
F

F.d. 50101

Guest
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Även jag har en svamp men nackdelen är att den blir kanonhård när det torkat Brukar förvara min i en plastpåse.

Gull-Britt
 
Toppen