• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Nu har jag testat Kärchers batteridrivna fönsterskrapa och vågar rekommendera den till alla som har problem med imma på vindrutan.
Inköpt på EKO-hallen för kr 599,-

fönsterskrapa.jpg

Resultatet var över förväntan, den fungerar jättebra, inget sölande med vatten över instrumentbrädan den suger upp vattnet effektivt.
Efter en rengöring av vindrutan är vattenbehållaren halvfull av vatten som annars hade behövt torkas upp för hand med trasa e.dyl.

Den medföljande sprayflaskan med fiberduk kan med fördel användas för utvändig rengöring av vindrutan.

Läs mer bla här: WV 50 Plus från Kärcher

Gunnar /Medlem
 
F

F.d. 52908

Guest
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Hej
Det var en bra idé, går ju också att använda till fönstren hemma om man känner för det.
/ Sören
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Den finns i Ullared också , vi har användt den i 2 år och den fungerar mycket bra dock när man kör den liggandes så "fylls" ju behållaren fortare upp till maxnivån och då riskerar det spruta ut genom motorns fläktutblås .
Plana rutor då man kan dra den uppifrån och ner är den ju toppen .
 

Tobben

HBK Medlem
Inlägg
81
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
2034
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Har inhandlat en kärcher fönsterskrapa i dag det bästa jag investerat i på länge gissa
om jag har rena fönsteräven hemma
Tack för tipset.
/Monica
 

Sambal

HBK Medlem
Inlägg
124
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
4891
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Jag har provat den på en helintegrerad med ganska kupad ruta och det gick inte så bra.... vattnet sprutade ut genom fläkthålet och stänkte ner hela instrumentbrädan.
Packade ner den i förpackningen och lämnade tillbaka den till K-rauta.
 

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.580
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Det är ett handhavande fel och inte fel på skrapan. :)

Jag råkade också ut för detsamma i början innan jag förstod att tömma behållaren helt innan jag tar den välvda delen av rutan. Detta beror på att skrapan om man är oförsiktig kan hamna så att vattenuppsamlaren vänds för mycket upp och ner.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Då har jag tagit isär förnsterskrapans munstycke och gjort uppdatering version 1.0 den var ihopskruvad med torx .

Röret som går till motorn hade en rätt stor öppning och vinklade man fönsterskapan då den var ca halvfull med vatten så kom vattnet in i motorn och blåstes ut i botten .
Jag tog bort själva insugspipen till motorn och snurrade runt lite vulktape så hålet blev lite minde , sugkapaciteten räckte gott och väl till ändå .

( den svarta detaljen som är i miten på bilderna)

Så nu blir det test innan version 1.1 görs :)
 

Bilagor

  • P1010481 (Large).JPG
    P1010481 (Large).JPG
    209,9 KB · Visningar: 98
  • P1010491 (Large).JPG
    P1010491 (Large).JPG
    59,7 KB · Visningar: 92

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Efter många funderingar och vändor till Coop beslöt jag mig för att köpa fönstertvättaren.
Det blev mycket bättre än tidigare men någonstans gör jag fel eftersom det blir en del ränder!
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Tack för tipset. Nu åker skrapan ut i hb,den har bara stått och skräpat ett tag eftersom jag har anlitat fönsterputsare till våra fönster här hemma. Har anv den väldigt mkt till våra fönster i många år den är kanon bra, bara man lär sig att anv den, men det kan ta några ggr innan fönstren blir fina utan ränder. Min erfarenhet av Kärscher fönsterskrapa.
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.789
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Fönsterskrapa bra för helintegrerat

Hej Bengt-Åke Linder!
Jag har samma problem som du, kan man modifiera den så man inte behöver tömma så ofta så är det en kanon grej!
Hur går vidare tester av skrapan?
Ha ett GOTT NYTT test ÅR.
Mvh.



Då har jag tagit isär förnsterskrapans munstycke och gjort uppdatering version 1.0 den var ihopskruvad med torx .

Röret som går till motorn hade en rätt stor öppning och vinklade man fönsterskapan då den var ca halvfull med vatten så kom vattnet in i motorn och blåstes ut i botten .
Jag tog bort själva insugspipen till motorn och snurrade runt lite vulktape så hålet blev lite minde , sugkapaciteten räckte gott och väl till ändå .

( den svarta detaljen som är i miten på bilderna)

Så nu blir det test innan version 1.1 görs :)
 
Toppen