• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Fäste för surfplatta

Nissed

HBK Medlem
Inlägg
99
Kommun
Fagersta
HBK-Nr
3732
Medlemskap
2024
Hej
Jag har en Samsung Tab A, 10,1" och funderar på hur man kan fäste en sådan i bilen för att använda som navigator. Har en bil byggd på Fiat Ducato 2014.
Den får ju inte skymma sikten
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.500
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Sv: Fäste för surfplatta

Jag har gjord så här ...en plexi bit fastklämt i bilens dokument hållare .. bilden blev upp och ner ..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    1 MB · Visningar: 166

ERIKPER

FD HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Finspång
HBK-Nr
9272
Medlemskap
2022
Sv: Fäste för surfplatta

Jag har använt ett vanligt "paddfodral", klippt bort framsidan och använder den halvhårda plastbaksidan. Ur en bit av en 2"x4" regel har jag sågat ut och hyvlat till en bit som passar lagom i förvaringsfacket över bilradion. Fodralets plastbakstycker har jag sedan skruvat fast i träblocket. Paddan sitter säkert och kan lätt lyftas bort och sedan lossas från plastbakstycket. Höjdläget när bakstycket skruvas fast väljs så att man kommer åt radion.
ERIKPER
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024
Sv: Fäste för surfplatta

Såhär gör vi. Öppna handskfacket i mitten och luta plattan inåt. Ett plåster för att hindra den att glida.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Fäste för surfplatta

Idag finns det massor av hållare för alla slag av plattor.
Man bör tänka på att skärmen finns i blickpunkten så att man slipper titta ned alltför mycket och alltför ofta.

På Ebay för några tior.
 
F

F.d. 54097

Guest
Sv: Fäste för surfplatta

Kanske svårt att eftermontera, men på vår nya husbil satt bifogad 3 i 1 lösning monterad (bilden är tagen från en annan bil). Tog några veckor innan vi förstod vad det var och lyckades fälla ut den från sin dolda infällning i instrumentbrädan.
Mvh Håkan
 

Bilagor

  • IMG_0123.JPG
    IMG_0123.JPG
    134,8 KB · Visningar: 64
Senast redigerad av en moderator:
Toppen