• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Färskvatten läcker Dethleff 5841 2002

Anders & Annette

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20448
Medlemskap
2025
Första gången vi skall ut med vår husbil och vi fyller på färskvattentanken. dåligt tryck samt att vatten strilar ut mitt under bilen. det stoppar till slut, men så fort vi tappar vatten i badrummet så börjar det rinna ut mitt under bilen. Det finns en tunn slang intill där vattnet kommer ut. vi har kollat i böckerna men hittar inte var ventilerna är placerade. Anders T
 

ottoilmari

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1214
Medlemskap
2026
Sv: Färskvatten läcker Dethleff 5841 2002

Skickar fil där du ser ventilerna båda kan släppa ut vatten under bilen och båda är placerade nära pannan luftventilen i sidan av pannan.
Frostventil nr 110 Luftventil nr 96
 

Bilagor

  • c6002.jpg
    c6002.jpg
    139,6 KB · Visningar: 32

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Färskvatten läcker Dethleff 5841 2002

Du skriver så här men så fort vi tappar vatten i badrummet så börjar det rinna ut mitt under bilen. Sker detta om du tappar vatten i diskhon också? Om så är fallet kan det vara gråvattentanken som är öppen eller att du har en läcka från en avloppsslang i bodelen.

Bennie
 

ottoilmari

HBK Medlem
Inlägg
88
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
1214
Medlemskap
2026
Sv: Färskvatten läcker Dethleff 5841 2002

Om du har intigrerad modell av husbilen så finns pannan under sängen alkovmodellen har pannan i en skåp nere du hittar kolla skåpen du har ingen separad varmvatten boiler utan den är inbyggt till värmaren Trumatic C
 

Anders & Annette

HBK Medlem
Inlägg
13
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
20448
Medlemskap
2025
Hej Bennie
Nu har jag varit ut i husbilen så snart jag trycker in batteri på kontrollpanel då börjar det tömma vatten från en slang mitt under husbil om jag öppnar kranar då tömms det snabbare.
Anders
 
Toppen