• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Extra inbetalning Fordonsskatt

Starcadia

HBK Medlem
Inlägg
118
Kommun
Lindesberg
HBK-Nr
456
Medlemskap
2025
Fick en extra inbetalning av fordonskatten idag för tiden januari - juni 778 kronor.. Den ska var betald den sista januari.. Dyr höjning över 1500 om året..

MVH Ingvar
 
F

F.d. 6750

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Det fick vi med 1426 kr i dag, för tiden jan-november, nu har vi om året 5018 kr. Vilket tycker jag är skam! Dom har även höjt priset på diesel till samma som bensin! Ändo har man särsilt skatt på dieselbilar! Mvh Onerva
 
F

F.d. 6238

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Samma här, nu är jag riktigt förbannad. Skall betala 1037 kronor innan den 31 Jan. Tid Jan - Augusti 2008. Året kunde börja bättre!!!!????

Tur man är FRISK.
:singing-icon::singing-icon:
 
F

F.d. 4406

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Samma här 778 vill dom ha. Det blir 5018 om året.
 

Yvonne & Johnny

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Nynäshamn
HBK-Nr
264
Medlemskap
2024
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Visst är det sorgligt. Vi fick oxå ett sånt där otrevligt inbetalningskort idag. Men, men, det är ju bara att betala och se glad ut :snow-icon: hur irriterande det än är.


Ett litet ps(På måndag åker vi till Madeira i 2 veckor, ska bli jättemysigt. Hoppas vi har några pengar kvar till skatten när vi kommer hem.Hihi)
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Fick också en trevlig räkning på ca 1500:-
Batala snabbt stog det!
:mad::mad::mad:
 
F

F.d. 2549

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Grattis Monica och Kurt.

Vad jag förstår så har ni tidigare betalat 3461:- + registerhållningsavgift 35:-.
Har jag rätt i det och dessutom rätt i att 45 % höjning av skatten i ditt fall är
1038,3, så har du fått 1:- i bonus. Allt är inte hopplöst. Men visst är det märkligt att man har statens kvitto på att ha betalt något och så plötsligt så har man inte tillfullo betalt.
Det var väl på 1960-talet som ”de” började med denna typ av utpressning, men då var det dubbel bilskatt som gällde. Visst har allt blivit bättre.

Hälsningar från farbror Claes.
 
Senast redigerad av en moderator:

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Samma här fick 1500 att betala är nu uppe i 5018,ändå har man partikelfilter å allt vad det innebär.:mad:
 

Svania

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
629
Kommun
Svanesund
HBK-Nr
15
Medlemskap
2024
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Det kostar att ligga på topp ! Man skulle ha en Lyxbåt kanske????
 
F

F.d. 10707

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

jaha,här kommer en hälsning från en som både har 5018kr på husbilen OCH för personbilen 2100 kr I SAMMA MÅNAD!!! Det klingar eller? Men vi betalar o ser glada ut för nu är det dax att börja planera för sommarsemestern...var blir det iår? Förra året blev det Kroatien.Italien.Gardasjön och Österrike...Man längtar och ser framåt..!!det finns dom som har det värre ELLER? tex dom utan husbil!!! HA,HA;
 
F

F.d. 25011

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

För mig blev det 1 296.
Man är en god medborgare.
 
P

Poul-H

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

1557Kr blev det här jan08 till dec08 :(
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Det känns inte som att jag längtar hem idag nu när jag vet vad som väntar på mig.
 

GöranH

FD HBK Medlem
Inlägg
1.124
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
307
Medlemskap
2022
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Var i kontakt med Vägverket idag,summan(5018)delas upp på 3ggr.April,aug och dec.
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Min nya skatt blev 5018 delat på tre uppbörder. Såg att det var dygnsdebitering och inte månadsvis som tidigare.

Har för mig att jag läst att Vv skall ta ut en avgift om man ställer av och på fordonet. Skulle kanske löna sig att ställa av bilen de dagar man inte använder den.
 
F

F.d. 1074

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Hej vi har oxå fått höjning årsavgift 5018:- som alla ni andra, detta gäller vad jag förstår alla husbilar pb 2, oavsett vikt eller ?
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Jag såg på VV hemsida att bilen måste ha varit avställd under 15 dagar för att man skall kunna utnyttja dygnbeskattningen. Avgiften för påställningen är 50 kronor.
 
E

Ebear

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Vi fick oxå våran extra inbetalning idag. Börjar allvarligt fundera på om inte en bensinare är mer ekonomisk framöver. Finns det husbilar med bensinmotor idag??. Nåja, höjningen innebär att vi får åka ca 140 mil mindre per år med husbilen framöver..
 
Senast redigerad av en moderator:
J

Jarn

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Vägverket verkar snabba med krav på extra inbetalning. Själv har jag inte fått på husbilen då den är avställd.

Däremot betalade jag in den sista december för min dieseldrivna bil med Miljöklass 2005PM, för jan - april. c:a 2.200:- liksom tidigare.

Enligt nya skatteregler 2008 skall den skatten ha minskat med drygt 400:-/år.
Då borde jag nu ha fått en återbetalning med runt 130:-

Det går kanske inte så snabbt åt det hållet? :-(

// Roland
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 14038

Guest
Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Underbart, jag fick idag den extra miljöskatten på dieselbilar. 2st firmabilar alldeles nya nästan, med partikelfilter och nya motorer totalt blev det enbart på firmabilarna 1748. Husbilen är avställd så den får jag väll betala när jag ställer på den. Det är viktigt att betala i tid också, troligen blir det bättre med miljön då. Men nu har vi ju betalt ,och då är väll bilarna miljövänliga då. Jag tror inte det är frågan om miljön i första hand utan ett sätt att klara statsfinanserna på, betänk att alla före detta riksdagsmän & kvinnor inte har A-Kassa som vanliga människor har och får betala själva. Nej dom har något som kallas garantilön i flera år Ca 37000/mån efter det dom slutat i riksdagen. OBS detta sagt utan att ta hänsyn till vilket parti eller partifärg som regerar för enligt mig är dom alla lika och därför röstar jag ej och kan därför inte klaga.
 
Toppen