Extra inbetalning Fordonsskatt

Tråd startad i 'Försäkring o Skatt' av Starcadia, 9 Januari 2008.

1. Starcadia

Starcadia HBK Medlem

Kommun:
    Lindesberg
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    456
    Fick en extra inbetalning av fordonskatten idag för tiden januari - juni 778 kronor.. Den ska var betald den sista januari.. Dyr höjning över 1500 om året..

MVH Ingvar

2. F.d. 6750

F.d. 6750 Guest

Sv: Extra inbetalning Fordonsskatt

Det fick vi med 1426 kr i dag, för tiden jan-november, nu har vi om året 5018 kr. Vilket tycker jag är skam! Dom har även höjt priset på diesel till samma som bensin! Ändo har man särsilt skatt på dieselbilar! Mvh Onerva

3. F.d. 6238

F.d. 6238 Guest

Samma här, nu är jag riktigt förbannad. Skall betala 1037 kronor innan den 31 Jan. Tid Jan - Augusti 2008. Året kunde börja bättre!!!!????

Tur man är FRISK.
    :singing-icon::singing-icon:

4. F.d. 4406

F.d. 4406 Guest

Samma här 778 vill dom ha. Det blir 5018 om året.

5. Yvonne & Johnny

Yvonne & Johnny HBK Medlem

Kommun:
    Huddinge
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    264

Visst är det sorgligt. Vi fick oxå ett sånt där otrevligt inbetalningskort idag. Men, men, det är ju bara att betala och se glad ut :snow-icon: hur irriterande det än är.

Ett litet ps(På måndag åker vi till Madeira i 2 veckor, ska bli jättemysigt. Hoppas vi har några pengar kvar till skatten när vi kommer hem.Hihi)

6. F.d. 3753

F.d. 3753 Guest

Fick också en trevlig räkning på ca 1500:-
    Batala snabbt stog det!
    :mad::mad::mad:

7. F.d. 2549

F.d. 2549 Guest

Grattis Monica och Kurt.

Vad jag förstår så har ni tidigare betalat 3461:- + registerhållningsavgift 35:-.
    Har jag rätt i det och dessutom rätt i att 45 % höjning av skatten i ditt fall är
    1038,3, så har du fått 1:- i bonus. Allt är inte hopplöst. Men visst är det märkligt att man har statens kvitto på att ha betalt något och så plötsligt så har man inte tillfullo betalt.
    Det var väl på 1960-talet som ”de” började med denna typ av utpressning, men då var det dubbel bilskatt som gällde. Visst har allt blivit bättre.

Hälsningar från farbror Claes.

Senast redigerad av en moderator: 9 Januari 2008
    Anki o Curt, Bo i Bil, FredrikL och 3 andra gillar detta.
  8. GöranH

GöranH HBK Medlem

Kommun:
    Eskilstuna
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    307

Samma här fick 1500 att betala är nu uppe i 5018,ändå har man partikelfilter å allt vad det innebär.:mad:

9. Svania

Svania HBK Styrelse

Kommun:
    Svanesund
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15

Det kostar att ligga på topp ! Man skulle ha en Lyxbåt kanske????

10. F.d. 10707

F.d. 10707 Guest

jaha,här kommer en hälsning från en som både har 5018kr på husbilen OCH för personbilen 2100 kr I SAMMA MÅNAD!!! Det klingar eller? Men vi betalar o ser glada ut för nu är det dax att börja planera för sommarsemestern...var blir det iår? Förra året blev det Kroatien.Italien.Gardasjön och Österrike...Man längtar och ser framåt..!!det finns dom som har det värre ELLER? tex dom utan husbil!!! HA,HA;

11. F.d. 25011

F.d. 25011 Guest

För mig blev det 1 296.
    Man är en god medborgare.

12. Poul-H

Poul-H Guest

1557Kr blev det här jan08 till dec08 :(

13. Michael Johansson

Michael Johansson HBK Medlem

Kommun:
    Nybro
    Medlemskap:
    2021
    HBK-Nr:
    663

Det känns inte som att jag längtar hem idag nu när jag vet vad som väntar på mig.

14. GöranH

GöranH HBK Medlem

Kommun:
    Eskilstuna
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    307

Var i kontakt med Vägverket idag,summan(5018)delas upp på 3ggr.April,aug och dec.

15. Master

Master HBK Medlem

Kommun:
    Motala
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    134

Min nya skatt blev 5018 delat på tre uppbörder. Såg att det var dygnsdebitering och inte månadsvis som tidigare.

Har för mig att jag läst att Vv skall ta ut en avgift om man ställer av och på fordonet. Skulle kanske löna sig att ställa av bilen de dagar man inte använder den.

Chrilla gillar detta.
  16. F.d. 1074

F.d. 1074 Guest

Hej vi har oxå fått höjning årsavgift 5018:- som alla ni andra, detta gäller vad jag förstår alla husbilar pb 2, oavsett vikt eller ?

17. Master

Master HBK Medlem

Kommun:
    Motala
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    134

Jag såg på VV hemsida att bilen måste ha varit avställd under 15 dagar för att man skall kunna utnyttja dygnbeskattningen. Avgiften för påställningen är 50 kronor.

18. Ebear

Ebear Guest

Vi fick oxå våran extra inbetalning idag. Börjar allvarligt fundera på om inte en bensinare är mer ekonomisk framöver. Finns det husbilar med bensinmotor idag??. Nåja, höjningen innebär att vi får åka ca 140 mil mindre per år med husbilen framöver..

Senast redigerad av en moderator: 9 Januari 2008
  19. Rolandn

Rolandn HBK Medlem

Kommun:
    Malmö
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1589

Vägverket verkar snabba med krav på extra inbetalning. Själv har jag inte fått på husbilen då den är avställd.

Däremot betalade jag in den sista december för min dieseldrivna bil med Miljöklass 2005PM, för jan - april. c:a 2.200:- liksom tidigare.

Enligt nya skatteregler 2008 skall den skatten ha minskat med drygt 400:-/år.
    Då borde jag nu ha fått en återbetalning med runt 130:-

Det går kanske inte så snabbt åt det hållet? :-(

// Roland

Senast ändrad: 9 Januari 2008
  20. F.d. 14038

F.d. 14038 Guest

Underbart, jag fick idag den extra miljöskatten på dieselbilar. 2st firmabilar alldeles nya nästan, med partikelfilter och nya motorer totalt blev det enbart på firmabilarna 1748. Husbilen är avställd så den får jag väll betala när jag ställer på den. Det är viktigt att betala i tid också, troligen blir det bättre med miljön då. Men nu har vi ju betalt ,och då är väll bilarna miljövänliga då. Jag tror inte det är frågan om miljön i första hand utan ett sätt att klara statsfinanserna på, betänk att alla före detta riksdagsmän & kvinnor inte har A-Kassa som vanliga människor har och får betala själva. Nej dom har något som kallas garantilön i flera år Ca 37000/mån efter det dom slutat i riksdagen. OBS detta sagt utan att ta hänsyn till vilket parti eller partifärg som regerar för enligt mig är dom alla lika och därför röstar jag ej och kan därför inte klaga.

FraMia 1014, viggen, Ollej och 1 annan gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.