Hej alla,
Jag funderar på vad som egentligen är avgörande för att en bil ska klassas som euro 5 eller euro 6.
Euroklass bör väl ändå vara en europeisk gemensam standardisering av miljökraven som ska gälla och då blir man fundersam när man ser denna tabell från tyska Green-Zones.
Enligt den så finns det inga tunga euro 5-bilar fr.o.m 2014-01-01.
Fast vi är på G att köpa en Hymer B 798 SL från 2014 (uttagen maj 2014) som importerades till Sverige mars 2016 och den är klassad som en euro 5.
Jag har sökt på nätet men inte hittat någon informativ sida som beskriver vad som faktiskt gäller.
Är det någon här som har koll och kan förklara?
Tack på förhand
Christoffer
Jag funderar på vad som egentligen är avgörande för att en bil ska klassas som euro 5 eller euro 6.
Euroklass bör väl ändå vara en europeisk gemensam standardisering av miljökraven som ska gälla och då blir man fundersam när man ser denna tabell från tyska Green-Zones.
Enligt den så finns det inga tunga euro 5-bilar fr.o.m 2014-01-01.
Fast vi är på G att köpa en Hymer B 798 SL från 2014 (uttagen maj 2014) som importerades till Sverige mars 2016 och den är klassad som en euro 5.
Jag har sökt på nätet men inte hittat någon informativ sida som beskriver vad som faktiskt gäller.
Är det någon här som har koll och kan förklara?
Tack på förhand
Christoffer