• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ett alternativ?

F

F.d. 518

Guest
Hej tjejer!

Innan vi hade husbil campade vi i många år med en tältvagn. Det är ett smidigt sätt att resa. Man har en liten släpvagn bakom bilen och när man är på plats har man ett hem på ca 24 kvm, med kök (3-lågig spis!), kylskåp, och diskho med vatten.

Idag funderar jag på ett sådant alternativ att hänga bak husbilen när barnen eller vänner vill följa med på resan. Jag hittade den här länken på webben. Den ska jag kolla närmare.
FlexCamp - Travel & Transport

Under en period hade vi både husbil och tältvagn. När våra barn ville följa med krokade vi på tältvagnen. Där bodde de bra, men det var onödigt med ett kök som aldrig användes.
 
F

F.d. 673

Guest
Sv: Ett alternativ?

Som före detta tältvagnscampare (Combi Camp i slutet av 80-talet) kan jag bara aplådera tanken! Den du länkar till verkar ju väldigt praktisk att den går att göra om till kärra så enkelt!
 
Toppen