• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Motor Erfarenheter BSR Fiat 177 hk Euro 6

KABEOla

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
19121
Medlemskap
2024
Är det någon som trimchippat en Fiat Ducato 2017 177 hk Euro 6 med BSR-trimsats?
De har nyligen släppt trim till den motorn.
Funderar på att trimma min bil eftersom det är betydligt sämre vrid i den än min förra 3,0 l motorn.
Tacksam för era erfarenheter!
/Ola
 

Sinkan Andersson

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
27321
Medlemskap
2024
Jag instämmer med många andra om att BSR PLL optimering ger en helt nya egenskaper till motorn, jag har en FIAT 150hk Euro6 motor i en 4.5tons Ducato. Innan var min 4.5tons bil en stoppkloss på vägen, men nu får de som vill köra om under acceleration trycka ner foten rejält. Mycket roligare och mer avslappnad att köra, har den robotiserade lådan. Mycket nöjd med drivlinan på 184hk och betydligt mer vridmoment.
 

MonKen

HBK Medlem
Inlägg
243
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
25855
Medlemskap
2024
Vi har nu haft vår BSR-optimering i ett år och fått erbjudande om förlängning av trimgarantin på vår bil, FIAT 2,3 177hk, EURO 6. Detta kostar 600kr/år, är det någon som har denna garanti på sin bil? Behövs den? Påverkar den motorgarantin?
 

Emerson

HBK Medlem
Inlägg
255
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
27764
Medlemskap
2024
Har oxå fått erbjudande och talat i förra veckan med ngs nordic om detta och givetvis så fortsätter jag med motorgarantin.
Det är INTE BSR's trimgaranti det handlar om.
(Har Pilot G740 -17 Euro 6 heavy chassie, 182 hkr)
 
Toppen