• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En undran om GPS

Status
Stängd för vidare inlägg.

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: En undran om GPS

Ja , jag har en sådan. Använder den varje dag.

Kan tyckas att skall väl hitta till och från jobbet, men TMC´n är det jag använder. Har monterat antennsladden mot rutan och får meddelande om stopp i trafiken. En gång så var väg 73 avstängd och en ikon dök upp på skärmen, en röst sa att vägen var avstängd om 14 kilometer. Fick sen en möjlighet att välja annan väg och blev om-dirigerad.
Nu är det på hemmaplan för mej, men utombyare hade haft stor nytta av den infon.

För övrigt så fungerar navigatorn mycket bra. Kör för det mesta med 3-D på skärmen.
DEN stora tillgången är att den är så lätt att klicka ur hållaren och stoppa den i läderfodralet, sen ner i en ficka. Sitter den kvar i bilen så stjäls den garanterat.
Den är så platt så den är lätt att stoppa i innerfickan.

På påskträffen så kommer jag att visa den och även VDO Dayton som sitter fast i bilen om någon vill det.

hälsningar Gert8
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: En undran om GPS

Hej och tack för era svar.

Undrar dock vad det är för en antennsladd som du Gert pratar om. Ser fram emot demo på Påsk.

Mvh Inge K
 

Glädjen

HBK Medlem
Inlägg
276
Kommun
Sigtuna
HBK-Nr
397
Medlemskap
2025
Sv: En undran om GPS

Hej,

Jag har precis köpt en 660 och är mycket nöjd. Hade tidigare en sony U70t som jag inte var nöjd med. 660 modellen har ju möjlighet att lägga in GPS koordinater vilket många saknar. Det jag gillar mest är ju bluetooth handsfree funktionen som gör att mobilen inte behöver användas utan man ringer och svarar direkt på pekskärmen. Den enda svagheten jag hittat hitills är fästet för 660 mot framrutan, verkar i klenaste laget. Jag har sett att det finns ett bättre fäste som tillbehör för tex husbil.
Ett tips är att det ingår en fri uppdatering av kartmaterialet, en gång.
Försäljaren tipsade att avvakta med att registrera produkten ett år så kommer man att få en ny kartuppdatering gratis. Väntar på min nya husbil kommer vecka 20 känns som evigheter........

Kjelle
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: En undran om GPS

Det är en antenn sladd som går till TMC mottagaren som sitter i pluggen man har i cigguttaget.
TMC ger dej information om vägarbeten och plötsliga trafikolyckor som gör att man bör ändra sin rutt.
Ang. fästet så tog jag den runda plattan och klistrade fast den på instrumentbrädan och sen sugkoppen på den. Funkar bra. Bättre än framrutan, blir så svårt att nå för inmatning.
hälsningar Gert
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: En undran om GPS

Till Lasse-125 ang pris

En Garmin Nüvi 660 hos www. KOMPLETT.se Kostar 5.575:-

En finns på netonet.se som kostar 5.790:-

Hos Davids i Varberg kostar den 5.500:-

Det finns säkert flera prisvariationer att titta på, tex WWW.pricerunner.com


MVH IngeK
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: En undran om GPS

Går garmin 660 att använda när den inte sitter i bilen tex.när man är i en stad o strosar
MVH Inge k
 

Televinken

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Ljungbyhed
HBK-Nr
241
Medlemskap
2024
Sv: En undran om GPS

Hej alla husbilsägare.

Som ny medlem i husbilsklubben, så kan jag inte låta bli läsa era inlägg om diverse saker. När det gäller GPS så går jag också i köptankar. Fick ett tips av en kompis att gå in på, http://www.smartson.se/index.aspx. Där är många tester på diverse saker, bland annat GPS och dom förordar att, Garmin Nüvi 660, skall vara den bäste. Troligvis blir det en sådan.

Vi hörs
Televinken
 

Perrovski

FD HBK Medlem
Inlägg
503
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Medlemskap
2022
Sv: En undran om GPS

Hej Inge K.
Du frågar om man kan använda den i stan ?Jag .Den är liten . Du kan stoppa den i fickan eller i väskan.Baterier kan räcka till ca 5 timmar.
Perrovski.
 

Gert8

HBK Medlem
Inlägg
1.292
Kommun
Haninge
HBK-Nr
8
Medlemskap
2024
Sv: En undran om GPS

Dessutom så lägger man in bil,cykel eller gående och går i stan i hela Europa, varsomhelst och kan se som en karta och se var du är.
Tallin,Riga och Vilnius är också med.
Ett av skälen till att jag köpte den.
hälsningar Gert
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: En undran om GPS

Om vi som är och skall köpa GPS slog oss ihop å försökte pressa priset,de kan väll stå för alla prylar som man vill ha.
Är jag fel ute som tänker så .Va tycker ni??????????
MVH Inge K
 
Senast ändrad:

Sanddammaren

HBK Medlem
Inlägg
874
Kommun
Varberg
HBK-Nr
172
Medlemskap
2024
Sv: En undran om GPS

Hej! Vi har köpt en sådan nyligen, den fungerade alldeles utmärkt vid en Hollands resa vi gjorde förra helgen. Den varnade för både vägarbeten o hastighets kameror.
Vi är mycket nöjda med den. :D

Mvh Sanddammaren
 

Louise & Anders 53

HBK Medlem
Inlägg
42
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
53
Medlemskap
2024
Sv: En undran om GPS

Hej Inge K!
Köpte en Garmin Nüvi 660 i julas för att ha i husbilen. Verkar vara kanonbra och fylla de behov vi har. Har just varit ute i Hebergsskogen och testat för att kunna svara på Din fråga om man kan använda den vid promenad. Är inte så "flink" på den ännu men svaret blir: Fungerar alldeles utmärkt.
Mvh
Anders
 

Inge K

HBK Medlem
Inlägg
122
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
130
Medlemskap
2025
Sv: En undran om GPS

Hej Anders U

Tack för din info, det stärker mej inför köpet

Mvh Inge K
 
F

F.d. 50036

Guest
Sv: En undran om GPS

Hej - har en Garmin Nüvi 350 och är supernöjd. Lätt att använda (har ännu inte läst någon instuktionsbok, den är bara enkel), lätt att uppgradera på nätet fungerar som på räls. Helt klart ENKEL och LÄTT ATT ANVÄNDA!

Hoppas att budskapet gått fram ha det bra hälsningar Ånefjord:yes:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen