• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En tur på egen hand......

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Hej

Det skall bli kanonväder till helgen, och min man måste vara hemma med jour. Mina barn, har fått erbjudande om att jobba extra på min arbetsplats under fredag och lördag.

Och så jag som är så sugen på att åka husbil..........:swoon::swoon:

Vad säger ni, damer i klubben, skall jag ge mig ut en runda själv? Någon av er som brukar göra så? Är det långtråkigt, eller bara skönt?
Några praktiska problem? Jag har inte back-kamera, annars fixar jag nog det mesta, tror jag.

MvH
Karianne
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: En tur på egen hand......

Du får ta kontakt med Ingela!
Jag jobbar också till helgen så Ingela och Hanna + barnbarn ska ta husbilen någonstans.
Dom har pratat om Hammarsjön men inget är bestämt.
:mh4:
 

Pirkko & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
228
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
415
Medlemskap
2024
Sv: En tur på egen hand......

Åker mycket själv, tillsammans med våra 2 pudelpojkar!

Hela april campade jag på Skutbergets camping i Karlstad.
Kjell kom och hälsade på när han hade tid.

På fredag åker jag till Finland för andra gången.
Ordnade backkamera förra gången, utifall att det händer att jag måste backa i ett trångt läge.

Kan inte förstå varför det skulle vara svårare för oss "damer" att köra husbilen!? :wink:
Klart att du ska åka på en tur själv!:yes: // Pirkko
 

Tom o Cina

HBK Medlem
Inlägg
189
Kommun
Karlskrona
HBK-Nr
1547
Medlemskap
2024
Sv: En tur på egen hand......

Inga problem o köra själv. I torsdags drog vi iväg mina 2 hundar o jag till Tjuraviken en fin ställplats mellan karlskrona o Ronneby. Även min syster tog sin husbil med vår Mamma med. Första gången jag körde själv o det gick hur bra som helst, skulle inte dra mej för att göra det igen, kanske nästa gång det blir en tjejfest med shopping i Ullared vem vet. Tycker inte det är några konstigheter med det, jag kör annars mycket bil själv o minst lika ofta som maken när vi är ute o åker. men som sagt vad så får det inte bli alltid, för då kanske han tror att han kan dricka öl varje dag haha. men ut o prova kändes visst lite malligt alldeles själv./Cina:spinny:
 

barene

HBK Medlem
Inlägg
217
Kommun
Trollhättan
HBK-Nr
1805
Medlemskap
2024
Sv: En tur på egen hand......

Då kommer jag med för vi får vår bil till
Midsommar och är ju helt ny på detta område. Hur är det får man ha kyl o frys på när man kör??
Barene
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: En tur på egen hand......

När man kör så går kyl/frys på 12v så det är inga problem.
Har läst någonstans att man inte får ha gasolen på i tyskland när man kör.
När man tankar så stänger man av motorn och efter ca 15 minuter försöker kylen starta på gasol och då är man förhoppningsvis redan igång igen och kör då på 12v igen. Står man längre tid inne på macken och har gasolkranarna öppna så går det igång på gasol vilket kanske inte är så bra om man står kvar vid pumparna.
 
F

F.d. 2774

Guest
Sv: En tur på egen hand......

Och så jag som är så sugen på att åka husbil..........:swoon::swoon:

Hanna vill att vi åker till Böda, jag har i princip aldrig varit på Öland annat än i regn och snålblåst, men det kanske kan vara ett alternativ :rolleyes:

Jag är inte så hajj på det tekniska, men annars så är det nog inga problem. Häng på !! :yes:
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: En tur på egen hand......

Hej Ingela

Tack för inbjudan, men jag har bestämt mig för att stanna hemma.
Inte för att jag inte skulle klara av det, men nu ser det faktiskt ut som om vi kan komma loss nästa helg, både Mojfen och jag, så då kan jag vänta.

Det finns dessutom en hel del att ta tag i därhemma, finns inte en blomma planterad i varken land eller krukor, och inne har dammråttorna tagit över helt.

Va' trevligt att ni skall åka, dottern och du (och barnbarnen??). Hade jag fått med mig Lina, så hade jag nog åkt, men nu skall hon jobba.

Vi får väl spara det till någon annan gång.

Ha en trevlig helg! :)

MVH
Karianne
 
F

F.d. 2774

Guest
Sv: En tur på egen hand......

Hej igen!
Så kan det bli, jag förstår om du hellre väntar. Vi ska åka Hanna, Albin, Tindra o jag. Ett förslag som kommit upp av Hanna pga att hennes storebröder åker o fiskar en vecka varje år med pappa o husbil, rättvist ska det vara även att man är vuxen ;)
Tyvärr så "krånglar" vårt kylskåp lite så jag vet inte om vi verkligen vågar åka ända till Öland, om uti fall Kenth får göra en utryckning så är det enna lite för långt.
Ha det så bra i bland trädgårdsland och dammråttor, dom väntar på mig tills jag kommer hem har dom lovat ;)
 
Senast redigerad av en moderator:

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: En tur på egen hand......

Hej Ingela

Stensö camping i Kalmar är ett trevligt alternativ.
Affären är öppen, annars kan man hyra cyklar till ett rimligt pris och cykla in till stan.

MVH
Karianne
 
F

F.d. 2774

Guest
Sv: En tur på egen hand......

Tack för det tipset, men som det ser ut så blir det Böda. Ska bli spännande!!
Ha det gött, kramar från oss ....
 
Toppen