• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En suverän fläkt.

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Om man nyss köpt en produkt så kan man ju inte rekommendera den. Den får man ju använda en tid först för att bilda sig en uppfattning om produkten. Hittar detta som exempel Varning för flyttbar värmefläkt Och vad är det för husbilar ni köper om man behöver köpa värmefläkt för några hundralappar för att kunna nyttja den.
Fast den artikeln är ju 19 år gammal, kan ju vara bättre säkerhet i de som tråden handlar om?
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Jaha, så då kan det inte hända nu då? Nu handlar vi från när och fjärran och utbudet är enormt och gemene man har inte kolla på överhettningsskydd och montering av produkten. Ville bara höja varningens finger. Hur många här har koll på vilken IP klass fläkten bör ha för att användas i ett fordon?
https://rib.msb.se/Filer/pdf/27830.pdf
Värmefläkt orsakade brand
Värmefläkt började brinna - fyra till sjukhus
Brand, Brand i värmefläkt, Hyllie., Hyllie, Malmö, 13 sep 2018
Värmefläkt orsakade brand
Dagen efter ladugårdsbranden: ”Värmefläkt kan vara orsaken”
Värmefläkt orsakade brandlarm
Värmefläkt orskade brand | Skillingaryd.nu, lokala nyheter i Skillingaryd och Vaggeryd
Brand i villa startade i värmefläkt
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Jag har ett 400w olje element med en usb datafläkt, som blåser mellan framstolarna mot pedalställ o ruta ,det blir varmt fram inget kallas ca 22' varmt , -5ute
På det viset kan jag köra truman på 1800w .sätter ej för framrutan ,vill se ut ,på nya bilen är det alde och värme matta fram med Boster och värme utblås vid framrutor, är nyfiken hur det skall fungera, söker lite svar ,mvh håkan
 
Toppen