• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

En skada TVÅ självrisker

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Jag är i Luven på mitt försäkringsbolag. Husbilen gick dåligt med konstiga ljud. Lämnades in för 3 v sedan. Anmälde till bolaget-maskinskada 2000 kr självrisk. Verkstaden bytte EGR ventil , bilen inte uthämtad för att felsökning fortsatte och nu hittades tre spridare med fel.
Jag höll på att ramla av stolen när verkstaden meddelade mig om två självrisker.

Mitt bolag har i villkoren att om man har två skador ( olika moment 1 självrisk den högsta ).
Jag har en motorskada inom samma moment men man vill ha två själrisker för att det är olika delar på motorn. Har överklagat beslutet.

Vet ni att ni kan använda bolagets rättskyddsförsäkring mot det egna bolaget - det har jag lärt mig nu. Skriver inte namnet på bolaget eftersom jag hoppas att de ändrar sig.
Vill de förlora alla sina kunder. Detta är som att säga 2 självrisker på rån : först ett slag i ansiktet 1 självrisk sedan kniv i magen 1 självrisk.

Vi måste som organisation bekämpa dessa dumheter , ändra de sig inte borde vi bedriva en bojkottkampanj mot detta bolag.

Synpunkter , erfarenheter!!!
 
Senast ändrad:

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: En skada TVÅ självrisker

En annan sak som man skall uppmärksamma är att idag har jag 2000 kr i självrisk.

När bilen blir äldre eller när den körts 8000 mil är självrisken 5000 kr och skulle bli 10000 kr om ovanstående tillämpning står sig.
 
F

F.d. 1033

Guest
Sv: En skada TVÅ självrisker

Du får snart en tredje för bränslefilterbyte. Den undermåliga biodieseln har nog slagit till med full ATP kraft!
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: En skada TVÅ självrisker

Betala och överklagan har de ej svarat på!
 
Toppen