• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elschema knaus sun traveller 650 mf 2006

F

F.d. 51856

Guest
Hej!
Jag söker ett elschema till en fiat knaus sun traveller 650 mf 2006.

Nr1
Laddaren Calira evs30/20-ds/iu gick upp i rök och en ny är monterad. Innan den gick sönder märkte jag att en 25A säkring vid bodelsbatteriet blir så varm att plasten i säkringen börjar smälta. Efter lite tester med nya laddaren så blir fortfarande säkringen het på några sekunder efter att laddaren startat. Kablarna från säkringen går till bodelsbatteri+ och till ladest.batt2 i laddaren. Är detta laddkabeln? Känns lite klent att köra 20-30A genom en ”vanlig” säkring?.?. Säkringshållaren är kollad och rengjord så borde vara bra kontakt. ~14.1V före och efter säkring när den laddar.
Batterierna är testad och i bra skick.

Nr2
Kyl/frys går att köra via 12V med motorn av. Ska det gå? Inte så stort problem kanske men vill veta hur det är kopplat:)
 
Senast redigerad av en moderator:

kenjon

HBK Medlem
Inlägg
1.818
Kommun
Bromma
HBK-Nr
9408
Medlemskap
2024
Vad gäller din strömförbrukning, plocka ur en säkring i taget från Caliran, och se när strömmen blir mer normal (görs bäst med en tångamperemeter, t ex Biltema 15-287 eller 15-288).
 
Toppen