• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elitserien

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Elitserien

Hoho alla hockeygubbar och tanter vart är ni? krypit ned under täcket eller? Luleå- Brynäs 0-1 Färjestad-Linköping 7-2 Frölunda? hallå har ju räknat ut att Skellefteå och Brynäs spelar final, blir orolig vill absolut inte ha Färjestad i final mot Brynäs, herregud va kaffe det blir på isen, kan inte låta bli att säga detta köpte kaffe från löfbergs för halva priset idag, skäms pelle skäms men älgjakten börjar på måndag och vill inte att älgarna ska känna gevalia då drar dom direkt och jag inget får skjuta.;):D:D
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Snälla! Kan inte Zoegas få sälja kaffe i pausen? Vi vill ju ändå vara med:)
 

Frankia

HBK vice ordförande
Inlägg
5.528
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Hej

Man ska aldrig ta ut något i förskott, men just ser det Lila kaffet starkast ut i kaffeburken i Gävle.

Brynäs - Färjestad 1-3 med 15 minuter kvar av tredje

1 - 4 blev det. 3 välförtjänta poäng :D
 
Senast ändrad:

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Helt underbart skulle jag vilja säga:twitcy:

Rögle - Frölunda
2 - 0
 
Senast ändrad:
F

F.d. 5080

Guest
Sv: Elitserien

:music-icon::music-icon:Ryktas att Henke Lundqvist är på väg hem till VF.... Då kan ni andra hälsa hem. Han spikar igen målet och kastar nyckeln...:music-icon::music-icon:

//Lasse Kba:twitcy:
 
T

Teddi

Guest
Sv: Elitserien

ja ger upp frölunda,,att dom aldrg kan lära sej att blanda rätt i kaffemuggen:p men de e ju bara träningsmatcher,,
guldet fick dom ju i somras,,:D
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

ja ger upp frölunda,,att dom aldrg kan lära sej att blanda rätt i kaffemuggen:p men de e ju bara träningsmatcher,,
guldet fick dom ju i somras,,:D

Vad sägs om att lämna ditt hockeybocky gäng för ett vinnande lag?
Tror inte det hjälper ens om ni får hem Henke man måste göra mål också :D
Om du undrar vilket lag jag syftar på så titta högst upp i tabellen.

Hade Lars
 
F

F.d. 5080

Guest
Sv: Elitserien

Vad sägs om att lämna ditt hockeybocky gäng för ett vinnande lag?
Tror inte det hjälper ens om ni får hem Henke man måste göra mål också :D
Om du undrar vilket lag jag syftar på så titta högst upp i tabellen.

Hade Lars

Va nu inte så kaxig. Det återstår ju några omgångar innan saken e klar.:D

Det lär komma även ett par målgörare... Dom flesta over there längtar hem till VF.

Må gött Lasse o Annica!

P.S. Försök inte släcka larmet genom att blåsa på det, när du intagit alkohol. D.S.:p:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

En liten fråga.
Vad tycker ni rätt eller fel av de elitklubbar som nu plockar hem proffsen?
Det blir ju att en del unga spelare som får bli bänkvärmare eller sitta på läktaren.
Kan klubbarna fixa det ekonomiska det är inte gratis en skada på en toppspelare kan bli enormt dyrt särskillt när arbetgivaren är en NHL klubb
Min åsikt är att de lag som om möjligt skulle få en topp placering i elitserien eller kanske vinna guldet eller ta sig upp från allsvenskan till finrummet agerar kortsiktigt när de bryter mot vad klubbarna var överens om. Vad händer när proffsen sticker till baka.
Vad gör man som klubb när den grå vardagen står för dörren och kassakistan är tom?Var då besutet rätt eller fel det är frågan?
Jag tycker att en överenskommelse skall hållas utan tvekan.
Skulle alla klubbarna vara överens att det är fritt fram och plocka hem NHL spelare gäller ju överenskommelsen då är det endast ekonomin som bestämmer var gulldet hamnar och inte det sportsliga.
MVH
2179:music-icon:
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Hej

Man ska aldrig ta ut något i förskott, men just ser det Lila kaffet starkast ut i kaffeburken i Gävle.

Brynäs - Färjestad 1-3 med 15 minuter kvar av tredje

1 - 4 blev det. 3 välförtjänta poäng :D
Jag håller med det ser bra ut nu.
Men nu om inte behövs en stark ekonomi eftersom en del klubbar i sin desperation sneglar på NHL ¨Men har de råd med detta.
FBK tar Gulldet om inte någon klubb köper upp ett lag och blir strejkbrytare hoppas inte FBK bryter överenskommelsen utan föhandlingar.:music-icon:
2179
 
Senast ändrad:

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Du har helt rätt. Själv skulle jag bli ganska sur om det kom en arbetslös NHL spelare och snodde mitt jobb. Sen finns det en överskommelse, den ska man så klart hålla. Skadade spelare har alla lag, så det är ingen ursäkt. Fusk tycker jag!
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Du har helt rätt. Själv skulle jag bli ganska sur om det kom en arbetslös NHL spelare och snodde mitt jobb. Sen finns det en överskommelse, den ska man så klart hålla. Skadade spelare har alla lag, så det är ingen ursäkt. Fusk tycker jag!
Helt rätt dessa arbetslösa hockey spelare är inga fattiglappar de är miljonärer hela högen så det går ingen nöd på dem om de får en lång semester.
Om de nu tycker det är så kul att spela hockey kunde de svenska proffsen ge lite tillbaks till där ifrån de kommit och inte belasta klubbarna ekonomiskt de kunde istället bidra till klubbkassan låt säja betala för sig.
Vad skall de säja till de som får ge upp sin plats för en hockeymiljonär som vill ha lite kul.
Jag menar de kunde stå för sina egna utgifter då hade varje klubb råd med dessa arbetslösa miljonärer.
Eller hur?
Visst skulle det vara kul med endast Svenska proffs i elitserien då menar jag endast Svenska spelare.

:spinny:2179
 
Senast ändrad:
T

Teddi

Guest
Sv: Elitserien

visst är de så reidar,,många av dom har ju ingen elitförening som moderklubb,,men däremot blivit fostrade högt upp innan nhl,, det blir lite fusk tycker ja,,

henke kostar frölunda en miljon bara i försäkring,,som rangers kräver,,ock då att han själv spelar gratis,,
sjuka pengar,
en tillbakagång när proffssäsongen är slut är mera rättvist,,
frågan är då om dom platsar,,men de e ju en annan grej,,
trevlig helg från onsala,,:p:p
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Elitserien

Vad tror ni kan Norrlands lagen känna sig jagade? Ja färjestad är på G:music-icon:Är ett topplag vid Juletid tror jag om inte halva NHL invaderar elitserien för då kan det ju bli hur som helst.
2179
 
Senast ändrad:
Toppen