• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Electroblock

visom

HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
7130
Medlemskap
2024
Hej, när vi var på väg ner till Spanien fick vi problem med electroblocket. Fungerade bara när el var inkopplat, annars heldött. Vi kom till Trier strax öster luxemburg till en Boschverkstad. Hör till saken att jag innan avresa fick garantibytt electroblocket. I Trier sa de att detta är inget nytt electroblock utan ett ombyggt 16A till 20A. Å du, sa de, du har ett 75 A batteri och solcell, så små batterier har vi bara till barnens leksaker här!!! Electroblocket är en sak, Batteriet en annan! Det electroblocket jag har är ju enl montören nytt, så det ska bli ett nytt på garantin. Firman som bytt och monterat blev lite "svettiga" när de konstaterat att de debiterat försäkringsbolaget för nytt block. Vilka ska man lita på??
Har en T.E.C 680, dvs numera LMC
 

Sommardrömmen

FD HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
24728
Medlemskap
2022
Sv: Electroblock

Vi köpte en begagnad -06 Burstner/mercedes i juli månad har provkört ca 35mil och sen försvann all ström till bodelen. Vi skulle ju ta en sväng i europa i sommar,men så blev det inte. Bilen blev inlämnad till försäljaren den 17aug (garanti) och idag den 31oktober står den fortfarande på samma ställe! Förmodligen electroboxen säger dom,vad gör man?Firman vet inte! vad gör man då? Sommardrömmen
 
Toppen