• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

El-cykel

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Vi beställde 2 el-cyklar av Jan,Elhoj, på mässan vid träffen Husbilsklubben nu i maj. Tyvärr visar det sig nu att det ev. ska läggas på straffavgift från EU på kinesiska el-cyklar. Vi sålde våra gamla så vi sitter lite illa till. Är det någon som känner till ett bra ställe att köpa från?
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det finns gott om elcyklar i de större varuhusen med god kvalitet och låga priser i segmentet 6000 till 10000.
Även bland de billigaste märker man att utvecklingen går framåt med tystare och mjukare gång samt gångassistans som är guld värt. Att bli dragen uppför de värsta motluten i 6 km/h är en härlig känsla.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Det blir ju samma på i princip alla elcyklar då de flesta kommer från china. Det byggs ju i europa också men delarna är oftast från china och de helt europagjorda kostar från 40 tusen och uppåt. Hade janne inga i lager?
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Nej,vi fick ställa oss på kö. Vi skulle få cyklarna runt 1 juli,så vi sålde våra gamla cyklar. Nu kan han inte lösa ut sin container pga en hotande straffavgift från EU. Har kollat runt lite på alternativ,men kan inte hitta med samma kapacitet som de cyklar han säljer.
 

Claes 105

HBK Medlem
Inlägg
1.007
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
105
Medlemskap
2024
Nej,vi fick ställa oss på kö. Vi skulle få cyklarna runt 1 juli,så vi sålde våra gamla cyklar. Nu kan han inte lösa ut sin container pga en hotande straffavgift från EU. Har kollat runt lite på alternativ,men kan inte hitta med samma kapacitet som de cyklar han säljer.

Hej
Har nyss köpt en treväxlad hopfällbar modell 36 v 13ah med fotbroms hos Hylte jakt&handel.
Kolla deras hemsida.
Dom hade ett erbjudande inkl godkänt lås o hjälm för 8995:-.minus elcykelpremie.
Använt den i två veckor, verkar helt OK.

Hejs
Claes 105
 

Kulpå4hjul

HBK Medlem
Inlägg
129
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
6867
Medlemskap
2024
Bra tips! Beställer vi 2 cyklar kostar de 8495 /st. Är det en nackdel att batteriet sitter under pakethållaren och inte rakt ned från sadeln?
 

tomhoff

HBK Medlem
Inlägg
162
Kommun
Skövde
HBK-Nr
14258
Medlemskap
2024
Viktigt med bra batterikapacitet. Vilket är en prisfråga. Om man som jag väger 100 kg så reduceras den utlovade körsträckan till ca hälften . Jag har 11 ah och det räcker ca 3-4 mil mot utlovade 6 mil. Hustrun som väger 55 kg klarar lätt 6 mil.
Tomhoff
 
Toppen