• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

El anslutning under vintern

Lennart Eriksson

HBK Medlem
Inlägg
337
Kommun
Laxå
HBK-Nr
1411
Medlemskap
2024
Jag har möjlighet till konstant ström 220 volt under vintern, bör man ha husbilen inkopplad hela tiden. Jag har bilen stående ute under tak så solcellerna fungerar ju inte då, för övrigt sitter dom tre bostadsbatterierna och startbatteri kvar i bilen. Bilen är en knaus 900 så jag utgår från att den är utrustad med modern laddare.
Lennart
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.045
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Även jag har el på hela vintern, dock ingen värme, kall luft innehåller mindre fukt än varm, isåfall skall man nog ha full värme, men risken för elavbrott finns ju så man bör tömma allt vatten ändå, du kommer som sagt få andra åsikter också.
 

Albus

FD HBK Medlem
Inlägg
9
Kommun
Arboga
HBK-Nr
25993
Medlemskap
2021
Har ström på när bilen står hemma på uppfarten sätter alde på ca 10 grader
Nu vintercampar vi typ var annan helg då är det skönt med lite för värme nu har det ju inte varit så där superkallt på två vintrar har haft husbil sen 2017.
Gjorde misstaget att sätt 2 kWh det var inte bra då rök säkringen tips kör på 1 kWh.
Men alla gör lite olika, man hittar sitt eget sätt

God Jul
Gott Nytt År
 
Toppen