• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

EBL 99

fiat15burstner

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12640
Medlemskap
2024
Vid årets första anslutning av 230 V till min Burstner med elektroblock 99 visade det sig att säkringen till intern laddmodul (20A) hade gått. Bytte till ny som gick direkt. Efter div funderande misstänkte jag kortis i det till åldern komna bodelsbatteriet varför nytt sådant inköptes. Samma sak hände igen.
Är det någon som har några tips?
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: EBL 99

Jag hade nog tagit ur alla säkringarna på EBL99 översida och sedan provat med att sätta tillbaka en efter en. Därmed får du reda på i vilken krets problemet finns.
Skulle säkringen gå när alla ovansidans säkringar är borttagna så verkar problemet vara internt i EB99.
 

fiat15burstner

HBK Medlem
Inlägg
16
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
12640
Medlemskap
2024
Sv: EBL 99

Tack för svaret. Skall kolla på det sättet. Fick tips av kompis som haft samma problem med en Dethlef och då låg felet i en säkring under motorhuven. Skall kolla även det när regnet upphört.0
Mvh
Ingvar
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: EBL 99

Hej
Det hade ju varit riktigt smart om det hade funnits en adapter så båda sorternas säkringar kunde testas med samma aparat.
Mvh. Klas
I min husbil er det 3 typer flatsikringer, mini - midi - maxi.
Skulle gjerne ha slikt aparat for alle 3 - selv om maxi har sikringer på opp til 80 A.
 
Toppen